Junior administratör till statlig myndighet i Stockholm!

Junior administratör till statlig myndighet i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en central roll och vara ett viktigt operativt stöd i en statlig myndighets verksamhet? Drivs och stimuleras du av administrativa arbetsuppgifter och vill utveckla din erfarenhet inom området genom att ta ansvar för rutiner, planering och samordning? Läs då gärna vidare!

Som administratör för den statliga myndigheten kommer du ha en viktig roll med varierande arbetsuppgifter, allt ifrån att formulera brev och dokumentation till att hantera många kontaktytor både internt och externt samt utreda och handlägga ärenden. Med noggrannhet, flexibilitet och god samarbetsförmåga kommer du att få möjlighet att utvecklas i en stimulerande miljö och bidra till samhällssäkerheten. Så om du är intresserad av denna spännande tjänst, skicka in din ansökan!


Om tjänsten
Vi söker just nu en administratör på konsultuppdrag för en statlig myndighet för beredning av ärenden, med fokus på samordning och analys. Som administratör på myndigheten kommer du att ha en central roll i verksamheten och vara ett viktigt operativt stöd för dina kollegor.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid, 100%, med placering i Stockholm. Eventuella möjligheter till hybridarbete finns. Uppdragets start är omgående och sträcker sig i 6 månader. Semester enligt överenskommelse går att få under sommaren.

Information om vilken myndighet det avser blir du informerad om längre fram under rekryteringsprocessen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetsuppgifterna omfattar bland annat att vara ett operativt stöd för verksamheten, sköta administrativa rutiner, planera och samordna, formulera brev, protokoll och dokumentation, assistera och ge service till chef eller avdelning, hantera många kontakter med anställda och allmänhet, samt utreda, granska och handlägga ärenden.



Vem är du?
För att passa för rollen ser vi gärna att:
• Du har en avklarad gymnasieutbildning
• Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete i minst 1 år
• Du har kunskaper i MS Office
• Du har flytande kunskaper i svenska och grundläggande kunskaper i engelska i tal och skrift
Vi söker dig som är noggrann, flexibel och har god samarbetsförmåga. Du tar egna beslut för att utvecklas och är ansvarstagande för ditt dagliga arbete. Du levererar goda resultat och är motiverad inom området. Du är kommunikativ och serviceinriktad gentemot både interna och externa intressenter.

Vi kommer att lägga stort vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsten.


Om verksamheten
Du kommer att bli anställd av oss på Poolia men arbeta ute på uppdrag hos myndigheten. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Det kan komma att begäras en säkerhetskontroll och registerkontroll av dig som sökande under rekryteringsprocessen.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 april 2023
  • Ansök senast: 28 april 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Liljestensskolan söker Administratör

21 maj 2024

20 maj 2024