Junior Consultant Supply chain – Sommarvikariat

Junior Consultant Supply chain – Sommarvikariat

Arbetsbeskrivning

Är du student och har erfarenhet från dagligvaruhandeln och söker ett givande sommarjobb där du får ta stort ansvar i att säkerställa leveranser av varor till våra butiker? Är du duktig på att hålla många bollar i luften och arbeta varierat? Vi söker nu två nya kollegor med start från maj till och med september till vårt varuförsörjningsteam med placering på vårt huvudkontor.

Om Lidl
Ta chansen att arbeta för en Top Employer 2022 certifierad arbetsgivare. Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra över 200 butiker runt om i Sverige. Vårt nya huvudkontor ligger i Barkarbystaden, Stockholm.


Vad blir dina arbetsuppgifter?
Supply chain är länken mellan Inköp och Försäljning på Lidl. Som medarbetare i vårt team arbetar du med varierande arbetsuppgifter så som att delta i den dagliga driften, säkerställa och planera informations- och varuflödet till regioner och butik. Vidare är du länk mellan Inköp och regioner för informations- och varuflödet vilket innebär:
Åtgärdshantering kampanjartiklar.
Delaktig vid säsongslistningar och försäljningsförändringar.
Ansvara för mängdplanering och leveransproblem.
Åtgärder vid exempelvis överbestånd samt datumkritiska artiklar.
Uppföljning av inköpsmeddelande.
Koordinera, styra och filtrera relevant information till våra regioner.
Ev. Utveckling och optimering av rutiner och processer

För att göra detta framgångsrikt söker du självständigt information internt hos oss inom Försäljning men även i den övriga organisationen. Du har också ett nära samarbete med våra inköpare samt med övriga medarbetare på Supply chain. Vid sidan av den löpande bearbetningen av inkommande ärenden kommer även andra administrativa uppgifter tillkomma, såsom att göra rapportsammanställningar samt analysera försäljningsstatistik.


Vilka erfarenheter söker vi?
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, samt erfarenhet av arbete från dagligvaruhandeln. Vi ser det som meriterande om du studerar en eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management och/eller Logistik.
Du är en driven ”informationssökare” med god analytisk förmåga som inte räds för stora datamängder. Du är duktig på att samarbeta med olika typer av människor, lösningsorienterad och mån om att hålla deadlines. Inför dina arbetsuppgifter är du ansvarstagande och du trivs som bäst när du får arbeta självständigt i ett högt tempo. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har även mycket god datavana och trivs med administrativa arbetsuppgifter. Du behärskar även Office-paketet obehindrat och du har goda kunskaper i Excel. Vi ser gärna att du också är väl bekant med vårt sortiment.
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med start i maj och pågår till och med september 2022.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Sök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 17 april 2022. Som en del av rekryteringsprocessen kommer tester skickas ut till din mail. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB HQ Järfälla
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Postadress

Barkarbyvägen 5
Järfälla, 17745

Liknande jobb


Liljestensskolan söker Administratör

21 maj 2024

20 maj 2024