Junior controller till Fortum Customer Service

Arbetsbeskrivning

Poolia PRESENTATION Din roll blir att assistera chefscontroller för Fortum Customer Service och att arbeta med rapporteringen inom enheten. ARBETSUPPGIFTER Huvudsaklig arbetsuppgift är att arbeta med rapporteringen för Customer Service och tillsammans med linjechefer se till att rapporter är ändamålsenliga för varje enhets specifika behov och för Customer Service totalt. Rapporteringen avser den interna uppföljningen av enheten och är den totala kostnadsmassan ligger på ca 100 MEUR. Du kommer att få mycket goda kunskaper i verktyget Cognos som blir ditt huvudsakliga verktyg vid sidan om Excel. UTBILDNING/ERFARENHET Civilekonom med inriktning redovisning eller ekonomistyrning. Du har troligen ett par-tre års erfarenhet från controllerinriktade arbetsuppgifter; budgets, prognoser, rapportframställning, utfallsanalyser. Mycket goda kunskaper i Excel och stort intresse för att arbeta med datafångst och sammanställning för olika rapporter och olika behov. Du är en person i början av din controllerkarriär med stort intresse för system- och rapporteringsfrågor, engagerad och initiativrik. Med många kontakter internt är det viktigt med den sociala kompetensen, samarbetsförmågan och flexibiliteten. FÖRETAGSPRESENTATION Fortum strävar efter att bli det ledande energibolaget i Norden. Kärnverksamheten är produktion av el och värme, försäljning och distribution, drift och underhållsservice samt annan relaterad service. Customer Service är en enhet inom Fortum som servar Fortum Markets och Fortum Distribution och deras kunder (privat och företags-) med gemensamma funktioner som Customer Support, Billing, Mätaravläsning etc.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 7 mars 2007
  • Ansök senast: 1 april 2007

Postadress

None
., .

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006