Junior Ekonomiassistent till långt konsultuppdrag, heltid i Malmö

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Är du i början på din karriär och har arbetat cirka 1-2 år som ekonomiassistent då är detta en spännande tjänst för dig. Företaget är stort och världsledande inom sin nisch och du kommer arbeta i Malmö tillsammans med en ekonomiansvarig. Tjänsten är ett konsultuppdrag på lång sikt och vi ser gärna att du är tillgänglig att börja i Maj.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent arbetar du främst med bokföring av leverantörsfakturor och hantering av attestflöde. Du kommer även vara behjälplig med löpande bokföring, avstämningar, in- och utbetalningar till banken samt skattedeklaration.

För att trivas gillar du tempo i arbetet och är inte rädd för att ta dig an nya arbetsuppgifter efterhand som din kunskap och erfarenhet ökar.



Lämplig bakgrund

Du har avslutad YH-utbildning eller universitets- högskoleutbildning inom ekonomi.

För att vara aktuell för denna tjänst har du arbetat med relevanta och liknande arbetsuppgifter tidigare men är i början på din karriär. Du är intresserad av att få ett stort eget ansvar i din roll som ekonomiassistent och trivs i ett nära samarbete med din närmsta kollega. Som person är du driven, analytisk och fokuserad när det väl gäller.

Vi förutsätter att du har en god dator kunskap och är en van användare av Excel.

Svenska och engelska behärskar du obehindrat i tal och skrift.



Din ansökan

Känner du igen dig i ovan beskrivning? Skicka då in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Carin Berntsson på 040-665 51 04.



Konsult hos SJR

Som konsult hos SJR ska du drivas av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult hos SJR har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund

Tomas Vinnersten

Sebastian Anderson

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Marknadsmässig
  • Heltid Temporärt
  • Publicerat: 15 mars 2017

Besöksadress

Kungsgatan 48B
GÖTEBORG

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024