Junior ekonomiassistent till lärorik roll!

Junior ekonomiassistent till lärorik roll!

Arbetsbeskrivning

Ett stort företag verksamt inom området hemelektronik behöver förstärkning. Här finns en möjlighet att bli en del av en spännande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter. Är du i starten av din karriär som ekonomiassistent? Missa inte den här chansen att lära dig rollen från grunden!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en kompetent junior ekonomiassistent till en av våra kunder – ett företag som är ledande inom hemelektronik med varuhus och verksamheter runt om i landet. Just den här tjänsten är placerad på kontoret strax norr om centrala Stockholm där du blir en del av teamet som hanterar leverantörsreskontran.
Dina arbetsuppgifter
Rollen som junior ekonomiassistent är en perfekt språngbräda till din karriär inom ekonomi. Här kommer du att få arbeta med arbetsuppgifter som att boka leverantörsfakturor, kontrollera och kvalitetssäkra lagerbokningar i varuhusen, göra orderläggningar samt utreda eventuella avvikelser. Vidare bokar du krediter mot exempelvis leverantörs- och servicereturer samt hugger i och hjälper till med annat administrativt arbete som förekommer på avdelningen i form av posthantering och ankomstregistrering.
Dina egenskaper
Här erbjuds möjligheter att lära dig ekonomiassistentarbetet från grunden. Du är en duktig administratör med ett arbetssätt som karaktäriseras av noggrannhet, struktur och god organisering. I denna roll får du god användning för din utåtriktade och positiva personlighet i den dagliga kontakten med kollegor och leverantörer. Du trivs när tempot är högt och i en roll där du får utlopp för logiskt tänkande. För dig med ambitioner och driv finns goda möjligheter att utvecklas och växa – både inom rollen och i företaget.
Låter det här lockande? Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Vi söker dig som har:
Gymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdigt
Erfarenhet av administrativt arbete
Goda kunskaper i MS Office
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 2 månader med god chans till förlängning. Tillträde så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31832 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2020
  • Ansök senast: 10 september 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024