Junior First Line Support till Foxway

Junior First Line Support till Foxway

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att skapa kundvärde och arbeta med digitalisering och hållbarhet?
Då är Foxway en perfekt match.

Är du dessutom en fena på relationsbyggande, är vi snart i mål. Foxway är ett globalt företag med över 600 kollegor i fem länder. Tillsammans gör dem det digitala livet enkelt för deras kunder. Det gör dem genom att jobba hållbart i alla dimensioner. Miljömedvetet, socialt och ekonomiskt. Win-win-win för kunden, företaget och miljön. Organisk tillväxt i kombination med strategiska förvärv har gjort att Foxway vuxit kraftigt de senaste åren.

Hur ser en arbetsdag ut?

Foxway behöver under hösten förstärka sin Servicedesk i Malmö. Här får du chansen att arbeta med varierande arbetsuppgifter samtidigt som du blir en del av ett härligt team. För ett stort projekt behöver de stötta upp teamet med ytterligare en kollega under en tre månaders period.

I rollen arbetar du som Service Desk Agent och hjälper Foxways kunder runt om i Sverige med deras hantering av IT. Ditt arbete sker självständigt och du arbetar mot deadlines men du har alltid dina kollegor nära till hands om problem uppstår. Projektet kommer pågå från och med 1/9 till och med 30/11.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Fjärrinstallation av skrivare och skrivarmjukvaror
- Administrera ärenden i ärendehanteringssystem
- Enklare administration och beställningsflöden


Mer information ges under eventuell intervju.

Vem är du?

Vi söker dig som gillar service och vill ge dina kunder bästa möjliga hjälp. Du är social och kommunikativ och kan ge kunden ett bra och trevligt bemötande på både telefon och mejl. Vi lägger vikt vid personlighet snarare än erfarenhet, ett stort tekniskt intresse räcker långt för denna tjänst men erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är såklart alltid ett plus.

Då det ibland kan bli många inkommande ärenden under en kort tid ser vi gärna att du gillar effektivitet men samtidigt kan hålla en hög grad av noggrannhet. Slutligen tror vi att du som söker tycker om att arbeta och ser lösningar i stället för problem.

Krav:

- Tekniskt intresse
- Svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande:

- Tidigare erfarenhet via praktik eller arbete med likande uppgifter, gärna med arbete i ärendesystem
- Erfarenhet av ServiceNow
- Erfarenhet av print, Windows server, molntjänster


Om företaget

Foxways vision är att göra det digitala livet enklare. Det är deras bidrag till en positiv förändring i samhället. Foxway vill förenkla IT-tjänster och göra dem hållbara så att deras kunder kan fokusera på det de är bäst på. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och deras ambition är att vara det ledande företaget i Europa för hållbara IT-tjänster och återvinning av elektronik. Alla steg hanteras in-house vilket gör dem unika på marknaden. Foxway är här för att hjälpa sina kunder att hitta sin väg i det digitala livet.

För Foxway är det viktigt med en arbetsplats som värdesätter mångfald och inkludering och ger lika möjligheter för alla.

Mero, övriga villkor & kontaktperson

Vi på Mero är här för att hjälpa Foxway att hitta sin nästa kollega och tveka inte på att skriva i chatten eller ringa mig (+46 70 938 33 32), Filippa Cederlund om du har frågor om tjänsten eller helt enkelt tror att rollen passar dig perfekt!

För den här tjänsten så kommer du vara anställd via oss på Mero Rekrytering under projektperioden som är mellan 2021-09-01 till och med 2021-11-30.

Ort: Malmö
Start: 1/9

Eftersom tjänsten ska tillsättas redan 1/9 så sker urvalet löpande så se till att höra av dig redan idag om du har några frågor eller skicka in din ansökan på en gång för att inte missa din chans!

Kontaktpersoner på detta företaget

Victoria Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mero Rekrytering AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 augusti 2021
  • Ansök senast: 22 januari 2022

Besöksadress

Sveavägen 155 10TR
None

Postadress

Sveavägen 155 10TR
Stockholm, 11346

Liknande jobb


IT-tekniker/ IT-support

18 september 2021