Junior HR administratör, 50%

Arbetsbeskrivning

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
För kunds räkning söker vi en Junior HR administratör på 50 % med start så snart som möjligt. Uppdraget kommer att pågå tom december 2014 och möjlighet till fortsättning för rätt kandidat. Vår kund är ett världsledande läkemedelsföretag med huvudkontor i USA och verksamhet runtom i hela världen. Huvudkontoret för den nordiska verksamheten är beläget i Stockholm/Solna där denna tjänst är placerad.

Detta är ett konsultuppdrag och du blir anställd hos oss på Avanzera. Som konsult hos oss har du fast månadslön och betald semester.


Arbetsuppgifter:
Som junior HR administratör kommer du att stötta HR avdelningen med administrativa uppgifter såsom avtalsskrivning, introduktionsdokumentation till nyanställda och diverse intyg. Du kommer att administrera rekryteringssystemet, öppna nya tjänster, skriva jobbannonser samt kommunicera ut vakanser internt per mail varje månad. I rollen kommer du även att administrera avdelningens fakturor gällande rekrytering, skapa PO nummer och lägga upp nya leverantörer i affärssystemet SAP. I arbetsuppgifterna ingår även att rapportera nyanställningar, positionsändringar, löneändringar och avslut till ansvarig chef.

Din bakgrund:
Vi söker dig som har erfarenhet av personaladministration i internationellt bolag och vi ser gärna att du har högskoleexamen inom HR eller liknande. Du har utmärkta kunskaper i svenska såväl som engelska både i tal och skrift. Vår kund har många stora komplexa system och rapporteringsled vilket kräver att du är en van användare av olika IT system, med goda kunskaper i Office paketet. Erfarenhet av SAP är meriterande.

Som person är du är mogen, självgående och vågar fatta egna beslut. Du trivs bäst i en organisation med högt tempo och du ser alltid möjligheter att utvecklas. Du är driven, detaljorienterad och snabblärd, med hög kapacitet och vana att hantera korta deadlines. I arbetet kommer du att ha både interna och externa kontakter på internationell nivå vilket ställer krav på kommunikativ förmåga, social kompetens och hög serviceanda.


Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Molin
08 545 28 302
Helena Elvin Guillemain
08-545 28 305
Lisa Karbelius
08-545 28 303
Helena Elvin Guillemain
08 545 28 305
Helena Elvin Guillemain
08-54528305
Pernilla Molin
08-545 28 302
Lisa Karbelius
08-545 283 03
Pernilla Molin
08-54528302
Lisa Karbelius
08-54528303
Helena Elvin Guillemain
0854528305

Sammanfattning

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


HR-student till spännande deltidsjobb i höst!

HR-student till spännande deltidsjobb i höst!

12 juni 2024

11 juni 2024

7 juni 2024

4 juni 2024