OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brammer är Europas ledande distributör av produkter och tjänster inom underhåll, reparation och översyn för industrin (MRO). Brammer är en komplett leverantör av världens ledande varumärken och tillhandahåller över fem miljoner olika produkter inom bland annat Transmission, Fluid Power och Tools & General Maintenance. Brammer finns representerat i 22 Europeiska länder med 18 stycken nationella distributionscenter och över 400 filialer. Företaget är noterat på Londonbörsen.
Är du en utpräglad förvaltare som brinner för att förfina och vidareutveckla befintliga processer och policys? Kul, men då kanske detta inte är nästa utmaning för dig! Istället söker vi dig som vill driva och utveckla med goda möjligheter att påverka och göra skillnad, på riktigt! Brammer etablerade sig 2014 på den nordiska marknaden och växer så det knakar både genom förvärv och organiskt. I takt med detta ser vi ett tydligt behov av en HR-resurs för den svenska marknaden som stöttar verksamheten och våra chefer. Vill du ha en bred och operativ roll i en internationell koncern som kännetecknas av framåtanda, förändring och tillväxt? Om ja, får du gärna läsa vidare nedan.
Rollen:
Som Junior HR-Partner på Brammer är det ditt ansvar att driva arbetet inom Human Resources i Sverige. Det betyder att du kommer arbeta nära verksamheten och stötta våra chefer och medarbetare runt om i Sverige i allt som rör HR. Samtidigt som du har ett långsiktigt perspektiv och driver arbetet med rutiner och policys hanterar du också snabba puckar och frågeställningar, aktuella projekt och löpande kommunikation inom organisationen. För att sammanfatta kommer ditt arbete bestå av:
- Att utarbeta och implementera HR-relaterade rutiner, processer och policys och implementera dessa i verksamheten.
- Att hålla löpande dialog med arbetsgivareorganisationen, fackförbund, fackklubbar och ombud.
- Att bistå och supportera organisationen gällande HR-relaterade och arbetsrättsliga frågor.
- Att driva rekryteringsprocesser och se till att nyanställda har ett utvecklande, lärorikt och tydligt introduktionsprogram.
- Att hantera administrativa uppgifter såsom att ta fram avtal, arbetsbeskrivningar, uppdatera personalhandbok och LMS.
Din bakgrund:
Vi tror att du som söker är utbildad Personal- eller Beteendevetare eller har utbildning som kan bedömas som likvärdig. Du har 2-3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter där du arbetat brett och operativt, gärna i en internationell miljö med högt tempo och korta ledtider.
Lika viktigt som att du har rätt erfarenhet är det att du är den person vi söker! Eftersom du är ensam på HR i Sverige behöver du vara självgående och handlingskraftig men samtidigt en utpräglad lagspelare. Du vill göra saker annorlunda, testa nya vägar och förstår vikten av att hitta nya arbetssätt för att utvecklas och ligga i framkant. Du har en god prioriteringsförmåga eftersom du kommer att arbeta mot mål på såväl lång som på kort sikt. Du verkar som en god förebild för dina medarbetare och beskrivs som positiv, prestigelös och med fokus på lösningar snarare än problem.
Mer om tjänsten:
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Ida Wassberg på telefon 073-521 65 54 eller konsultchef Carl-Johan Borvander på telefon 072-301 17 53.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!
Wise Professionals är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar - på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Sjögren
Anna Colton
Martina Träen
Linnea Nordström
Alexandra Schröder
Sofia Boström
Kajsa Anäng
Barbara Lidholt
Camilla Lundberg
Annika Stålhandske Holm