Junior inköpsassistent

Junior inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Junior inköpsassistent inom området Fleet

Uppdragsbeskrivning:
Vi söker för vår kunds räkning en junior inköpsassistent inom området Fleet till teamet på Koncerninköp. Tjänsten är på 50% med start omgående till 2022-08-31, vi ser gärna att personen även kan täcka upp under sommarledigheterna. För rätt person så kan rollen och ansvarsområden utvecklas. Tjänsten är placerad i Solna men med möjligheter till del av arbete på distans.

Rollbeskrivning:
Inköpsassistent Vår Sourcing Group har till uppgift att bidra till att fånga inköpssynergier inom gruppen. En funktion som driver tvärfunktionella koncernprojekt på inköps- och leverantörsområdet inom Sourcing är Koncerninköp. Teamet leder utvecklingen av tjänsteinköp och består av en grupp på fem personer som samarbetar nära nyckelpersoner i dotterbolagen och gruppfunktioner. Tjänsteinköp omfattar kategorier som Konsulter, Facility Management, Marknadsföring, Säkerhet, HR, Fleet & Travel etc.

Vi söker nu en junior inköpsassistent som främst kommer hantera frågor och administration kring området Fleet, dvs organisationens tjänstebilar och förmånsbilar. Rollen är bred där du stödjer och hanterar frågor kring våra bilar från samtliga dotterbolag och passar dig som trivs att vara i en spindel i nätet position med många kontaktytor både internt och externt. Din vardag kommer att variera och innehålla olika frågeställningar och uppgifter vilket gör att du har ett prestigelöst förhållningssätt där du kan arbeta med arbetsuppgifter som spänner från högt till lågt. Brinner du för att utveckla processer och rutiner så ser vi det som en stor bonus, då vi arbetar för att underlätta hantering och uppföljning av Fleet. Utöver hanteringen av Fleet så stöttar du dina kollegor på Koncerninköp med olika typer av administrativa ärenden främst inom HR och konsulthantering.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du en person som trivs med administrativa uppgifter samt att skapa och ha struktur för att kunna kombinera flera olika arbetsuppgifter. Du har en stor kapacitet att leverera god service och tar stort ansvar för att lösa inkomna behov. Du arbetar förmodligen idag som administratör/inköpsassistent eller studerar sista året till inköpsassistent.

Utöver ovan så söker vi dig som:

* Har en avslutad gymnasial utbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning
* Tidigare har erfarenhet av en serviceorienterad administrativ roll eller inköpsassistent
* Är strukturerad och självgående för att självständigt kunna styra sitt arbete
* Är proaktiv och ger förslag på lösningar * Har hög en samarbetsförmåga och en mycket god kommunikativ förmåga på svenska * Goda kunskaper i Office-paketet Meriterande erfarenheter
* Tidigare hantering av Fleet
* Utbildning inom inköp är starkt meriterande

Startdatum: Omgående
Slutdatum: 2022-08-31



What you need to do now
If you're interested in this role, click 'apply now' to forward an up-to-date copy of your CV, or call us now.
If this job isn't quite right for you but you are looking for a new position, please contact us for a confidential discussion on your career.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hays Recruitment
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2022
  • Ansök senast: 4 april 2022

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023