Junior IT-samordnare /processkoordinator till Sigma IT Tech!

Junior IT-samordnare /processkoordinator till Sigma IT Tech!

Arbetsbeskrivning

Är du en person med skinn på näsan som vill arbeta i en roll mellan IT och verksamhet? Skulle andra beskriva dig som orädd, lyhörd och en lagspelare? Vill du dessutom starta din karriär i en junior roll med tillgång till mycket stöttning och utvecklingsmöjligheter som IT-konsult på uppdrag hos vår kund inom försäkringsbranschen? Då kan det vara dig vi söker!

Då urval sker löpande rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan redan idag.

Om rollen som processkoordinator:

I den här rollen kommer ingen dag se ut som den förra. Som junior IT-samordnare/processkoordinator kommer du tillsammans med dina kollegor arbeta för att leverera ett högre värde, genom att koordinera varierande ärenden genom IT-avdelningens olika processer inom Change och Release. Ditt arbete är väldigt varierande och kommer bestå av både operativa och administrativa uppgifter bland annat genomförandet av processaktiviteter, såsom planering införande och uppföljning av ändringar i kundens IT miljöer. Utöver operationetllt arbete tillkommer hantering av CAB (Change advisory board) samt löpande förbättringsarbete. 

Den här rollen innebär att du kommer hantera både proaktiva och reaktiva händelser och processer.  Du kommer även att arbeta med allt från krishantering och släcka bränder, till att hålla workshops och utbildningar internt. Då du och ditt team arbetar med processer av alla olika slag kommer du ansvara för att se till att detta kommuniceras på rätt sätt ut till berörda parter. Det här är en roll där du jobbar mitt emellan IT och verksamhet, och även då det inte är en tekniktung roll är det en fördel om du har en teknikförståelse. I rollen som processkoordinator kommer du ha daglig kontakt med olika kontaktytor hos vår kund, såväl på ledningsnivå som på utveckling och förvaltning. I rollen ingår även att aktivt bidra till att nuvarande processer kan automatiseras och att detta genomförs med bibehållen kvalité.

Förutom närmaste team så arbetar du nära vår kunds SAFe team i tågen och även deras tredje parts leverantörer

Sammanfattat kommer du att ansvar för att:

• Stötta nuvarande releaseprocess och bidra till teamets leverans

• Stötta nuvarande changeprocess operativt och bidra till teamets leverans

• Lyfta förbättringsmöjligheter och säkerställa att release, change och produktionssättning optimeras löpande och i linje med Skandias agila arbetssätt

• Bidra till att nuvarande processer kan automatiseras och att det genomförs med bibehållen kvalité

Denna tjänst är en konsultrekrytering vilket innebär att du kommer vara konsult hos Sigma IT Tech och efter 6 månader är intentionen att du ska övergå i anställning hos vår kund.

Din profil:

I den här processen kommer vi lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen som IT-samordnare/processkoordinator tror vi att du är prestigelös och ödmjuk inför nya uppgifter. Du är inte rädd för att hantera okända situationer och inte heller för att ta beslut.

Du är också en person som med en ödmjukhet kan driva andra personer och deras jobb framåt. Vad gäller ditt arbete kan du ha ett helikopterperspektiv, för att sedan kunna sortera och prioritera. Om du inte har all information som behövs är du inte främmande för att leta reda på denna på egen hand.

Känner du igen dig i beskrivningen ovan? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan, om du även:


• Har en teknisk förståelse
• Kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
• Har en eftergymnasial relevant utbildning
• Har koll på ITIL processer samt SAFe agila arbetssätt

Börkrav


• Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta med både ITIL och agilt arbetssätt/agil utvecklingprocess och ytterligare om du bidragit till att skapa samverkan mellan dessa processer.

Om Sigma IT Tech

Sigma IT Tech startade sin verksamhet 2018 och har cirka 70 konsulter i Göteborg och Stockholm. Vi är specialister på en sak – talanger inom drift, support och infrastruktur. Bland våra kunder finns allt från kommuner till välkända företag och mindre, snabbt växande bolag. Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultbolag med över 6000 medarbetare. Inom Sigma har vi visionen ”Expect a better tomorrow” vilket är vår dagliga ledstjärna; en bättre morgondag för våra konsulter, våra kunder och för samhället i stort. Detta medför att vi jobbar aktivt med socialt ansvarstagande och har bland annat ett stort engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ. Läs gärna mer om dessa i länken nedan.

http://www.sigmaitc.se/om-oss/csr

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigma IT
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2020
  • Ansök senast: 14 januari 2021

Liknande jobb


29 september 2023

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

28 september 2023

27 september 2023

27 september 2023