Junior kontorsassistent med serviceerfarenhet till internationellt bolag

Junior kontorsassistent med serviceerfarenhet till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Har du jobbat något år inom service och med kundbemötande? Är du inte rädd för att ta tag i saker och är en person som gärna hjälper till där det behövs? Söker du nu en ny utmaning där du självständigt och med andra får lösa praktiska problem i kontorsmiljö? Då kan den här tjänsten vara som gjord för dig!
Om tjänsten
Perido söker en junior kontorsassistent till vår kund, ett av de ledande bolagen inom handel och börsteknologi på den globala marknaden. Som kontorsassistent kommer du tillsammans med två kollegor arbeta i en servicefunktion där ni ansvarar för internservice samt stöttar upp där det behövs. Tjänsten är placerad i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som kontorsassistent kommer du att ha varierade uppgifter då du ansvarar för att kontoret är i gott skick samt bistår med service till de anställda. Du kommer göra rundor på kontoret för att se om det är något som behöver åtgärdas, till exempel fylla på papper i skrivarna, dela ut post, beställa kontorsmaterial, plocka kartonger och ta emot leveranser. Vissa uppgifter kan även vara av mer teknisk karaktär som att felsöka skrivare och projektorer eller att göra enklare installationer på lånemobiler. Mer komplexa ärenden ansvarar du således för att felanmäla samt kalla på berörda resurser.
Dina egenskaper
Vi letar efter dig som har en känsla för service och på eget initiativ tar hand om det som behöver åtgärdas. Du uppskattar en variationsrik roll där du får använda ditt sinne för ordning och reda samt din höga arbetsmoral. Du är en alert person som med engagemang, driv och en positiv inställning tar dig an dina arbetsuppgifter. Vi ser att du är snabblärd och kan behålla lugnet, trots att det kan bli mycket på en och samma gång. För att trivas i rollen ser vi att du är social, engagerad och flexibel!
Låter det här som något för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Vi söker dig som har:
Gymnasial utbildning
Ca 1 års yrkeserfarenhet, gärna inom service
God datorvana och teknisk förståelse
Lätt för att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Plus i kanten:
Erfarenhet av Microsoft Outlook
Kunskap om ljud och ljus

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare. Tillträde så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31811 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2020
  • Ansök senast: 9 augusti 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


17 april 2024

Kontorsbiträde / webshopansvarig

Kontorsbiträde / webshopansvarig

14 april 2024

Administratör  kontorist

Administratör kontorist

22 mars 2024

12 mars 2024