Junior medarbetare teknisk support

Arbetsbeskrivning

euroIT solutions Sweden är ett företag som jobbar med produkter och tjänster inom Internet och idag har vi ca 10 000 företagskunder över hela Sverige. Vi är 14 anställda i företaget och sitter i rymliga och ljusa lokaler precis vid Triangeln Köpcentrum. Vi behöver nu utöka vår personal inom teknisk support och därför söker vi en ny junior medarbetare som kommer att jobba med teknisk support för våra kunder. I dina arbetsuppgifter ingår t ex svara på inkommande supportsamtal, besvara inkommande supportmail i vår helpdesk, hjälpa kunder med flytt av deras domäner, etc. Du är en person som har god insyn i hur datorer och Internet i stort fungerar. Vi ser helst att du också är bevandrad i hur e-post, web, etc fungerar i och med att du dagligen kommer att hjälpa kunder med detta. Samtidigt som du har teknisk kompetens ska du också ha social kompetens då du varje dag kommer att vara i kontakt med våra kunder. Tidigare erfarenhet, utbildning, etc kan vara meriterande men absolut inte ett krav då vi till största del går på personliga förutsättningar och kunskaper. I och med att vi idag har en ganska låg genomsnittsålder på företaget ser vi gärna att vi fortsätter med det.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: euroIT solutions
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 5 augusti 2008
  • Ansök senast: 22 augusti 2008

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010