Junior redovisningsekonom för ett föräldravikariat hos Stena Recycling

Arbetsbeskrivning

Till vår kund Stena Recyclings söker vi nu en noggrann och serviceminded Junior redovisningsekonom som vill arbeta med ekonomi och samtidigt bidra till en mer hållbar morgondag. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Eqonomy/Wise Professionals och är på heltid. Uppdraget beräknas pågå under drygt ett år under en föräldraledighet och kontoret är beläget mitt i centrala Göteborg.

 

Ditt uppdrag

Som redovisningsekonom på Stena Recycling kommer du att arbeta med bokföring och rapportering av anläggningstillgångar samt hantera kundreskontra. Du kommer även att arbeta tillsammans med resten av ekonomiavdelningen i framtagandet av månadsbokslut och rapportering av dessa.

Dina främsta arbetsuppgifter i punktform

Hantera bolagets anläggningstillgångar
Kontoavstämningar och koncernavstämningar
Hantera bokföringsordrar
Periodisera hyresfakturor
Bokföra inbetalningar från svenska och utländska kunder
Skicka betalningspåminnelser
Besvara mail och telefonsamtal till kundreskontran


Om Stena Recycling och ekonomiavdelningen

Stena Recycling erbjuder en trygg och rolig arbetsplats med kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. En gedigen introduktionsutbildning samt kompetensutveckling inom materialkunskap, ledarskap och digitala verktyg erbjuds också.

Ekonomigruppen består av en ekonomichef, en redovisningsgrupp på sju personer, en leverantörsreskontragrupp på två personer, en kundreskontragrupp på fyra personer och två specialister inom tull respektive intern kontroll. Det är en stabil grupp med många års samlad arbetslivserfarenhet inom ekonomi, där omtanken om varandra är stor och fikapauser uppskattas.

 

Vem är du?

För att trivas i rollen som junior redovisningsekonom på Stena Recycling bör du vara nyfiken och på tårna då företaget befinner sig i ständig utveckling. Vi ser gärna att du har en ekonomiutbildning så som en KY- utbildning inom redovisning eller tex. en civilekonomutbildning där du anskaffat dig goda kunskaper inom redovisning samt Excel. Du behöver även ha praktisk erfarenhet av ekonomiarbete, kanske har du arbetar vid sidan av dina studier eller under somrarna? Du behöver även kunna kommunicera obehindrat på svenska och det är meriterande om du är trygg i engelska.

Som person är du en självklar lagspelare och arbetar strukturerat och målmedvetet med en god känsla för kvalitet. Vidare bidrar du med positiv energi och tycker om att arbeta i nära samarbeten. Du ser lösningar i stället för problem och kommer gärna med förbättringsförslag.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter!

Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta uppdrag heter Lisa Kayser och har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att maila mig, lisa.kayser@wise.se eller ringa 076-000 18 12.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Observera att vi pga GDPR inte tar emot ansökningar via mail.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2023
  • Ansök senast: 30 april 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb