Junior Redovisningskonsult

Arbetsbeskrivning

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR.
Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på www.azets.se


Vi söker dig som vill fortsätta utvecklas inom redovisningsområdet och som vill arbeta på ett modernt, väletablerat outsourcingföretag som ständigt strävar mot förbättringar och att ligga steget före. Här på Azets erbjuder vi dig en utvecklande roll inom redovisningsområdet på avdelningen med stora kunder. Hos oss blir du en del av ett gäng med stor teamspirit och får en engagerad chef.

I rollen som Junior Redovisningskonsult står kundsupport i fokus. För att lyckas i den här rollen behöver du trivas med att ha många kontaktytor och vara tydlig i din kommunikation. Det är viktigt att vi är responsiva, aktiva och tillmötesgående mot våra kunder, då en god affärsrelation och partnerskap med kunden är centralt för oss. Vidare är det viktigt att du är en “doer” som ser till att saker blir utförda i tid. 

Arbetsuppgifterna består bland annat av:

Att arbeta i kundsupport med förekommande frågor från kunden och kundens kund
Att förstå och förbättra arbetet med kundreskontran och samarbeta med våra kollegor i Rumänien.
att administrera hyresavtal med tillhörande leverantörsfakturor
Viss del bokslutsarbete och bokföring 
I den här rollen har du dagligen samarbete och arbete med nearshoringbolag, det är därför viktigt att vara bra på att samarbeta både med kollegor och kunder och att kunna se lösningar som gynnar alla. 

Vi vill att du har:

Minst 1 års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom som innefattar arbete med kundreskontra, kontoavstämningar samt att vara en del av bokslutsarbete
Erfarenhet av att arbeta i projekt
God förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska, muntligt såväl som skriftligt
Erfarenhet av att arbeta i Excel
Erfarenhet av att arbeta mot satta deadlines
Det är meriterande om du tidigare har arbetat med nearshoring samt har erfarenhet av kundrelationer inom outsourcing. 

Om oss

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR. Vårt mål är att leverera en personlig upplevelse till våra kunder och medarbetare, både digitalt och genom personliga möten. Med över 6,500 hängivna medarbetare världen över, hjälper vi företag och organisationer i alla storlekar att nå sina mål. 

Vi är ett modernt, väletablerat outsourcingföretag som värnar om worklife balance för våra medarbetare. Vi har sett värdet i att kunna erbjuda mer flexibilitet genom att kunna arbeta på kontoret men även hemifrån. På Azets ser vi till att du får en bra arbetsmiljö i hemmet såväl som på kontoret. 

Nästa steg

Vill du utvecklas tillsammans med oss och vara en del av ett team med högt engagemang? Skicka in din ansökan redan idag och bli vår nya kollega!

Har du frågor om jobbet, kontakta rekryterande chef Johanna Olgemar på johanna.olgemar@azets.com

Urval sker löpande och tillsättningen av tjänsten är så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2022-04-10

Vid frågor till vår fackklubb är du välkommen att kontakta dem via följande mejladress unionenklubben.azets@gmail.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Syrtén
+46 0722482115
Liza Lindberg
+46 0705473084
Emelie Björnefur
+46 104575409
Alexandra Hallén

Jacob Good
+46 761367092
Christian Hoinard
+46 104575046

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Azets Insight AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2022
  • Ansök senast: 10 april 2022

Besöksadress

Lindhagensgatan 94
None

Postadress

Box 34 212
Stockholm, 10026

Liknande jobb


29 april 2024

25 april 2024