Junior Supporttekniker

Junior Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

#jobbjustnu
Arbetsbeskrivning:
Som IT-supporttekniker ger du förstklassig service och support till företagets kunder och medarbetare. Du är också delaktig i underhåll av IT-miljön och införande av nya tjänster. Här på Trust-IT prioriteras IT-funktionerna högt och därför vill vi nu stärka upp vårt team med 1-3 juniora supporttekniker. Vi erbjuder dig en utvecklade roll.


Som teknisk supportmedarbetare sitter du både ute hos kund (Stockholms Län) och i vår egna helpdesk (Solna).


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Via telefon, mejl och vid disken ta emot och lösa ärenden eller efter bedömning slussa dem vidare till mer specialiserade kollegor.
Genomföra installationer och ge support / felavhjälpning på plats hos användarna.
Underhåll & förändring av den fysiska IT-miljön
Problemlösning och grundorsaksanalys
Dokumentation

Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga och att du behärskar svenska & engelska i tal och skrift. Som person ser vi att du är drivande, van att arbeta självständigt samt i team. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät där du kan utvecklas kommer du att trivas hos oss.


Din bakgrund
Vi tror att du har en IT-utbildning eller har kunskaper och stort intresse för datorer, teknik och användarsupport. Du har troligtvis erfarenhet av att arbeta med Microsoft applikationer, molntjänster och servermiljö, såsom hantering av användarkonton, e-post och rättigheter.
Du som person
Vi söker dig som är positiv, ansvarstagande, engagerad och mycket serviceinriktad. Du är en person som trivs med att hantera användare, besvara snabba frågor och lösa problem. Du är självgående inom ärendehantering och tar egna initiativ till att förbättra kunders användarupplevelse. Du är bra på att samarbeta med kollegor inom IT och med medarbetare inom organisationen.
Meriterande
Kunskap inom nätverk
Kunskap inom Windows server
Kännedom om Office 365
Kännedom om Vmware
Goda kunskaper i engelska
Erfarenhet av kundservice / helpdesk
Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

Kvalifikationer
God kommunikativ förmåga i svenska och engelska i tal och skrift.
Grundläggande IT-kunskap, gärna via utbildning

B-körkort är ett plus men inte ett krav.
Vi kan erbjuda dig
Att jobba på Trust-IT är och ska vara roligt. Inte bara för att vi är ett glatt och inspirerande företag, utan även för att vi vill hjälpa dig att nå dina personliga mål. Vi tycker att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken.Lika viktigt är att vi stöttar och tar lärdom av varandra. Vi erbjuder alla våra anställda kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det - du som anställd får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden. Hos oss kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.
För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du har ett genuint intresse av människor och drivs av att förstå och hjälpa andra. Brinner du dessutom för teknik och vill utvecklas inom IT-området kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en provanställning på 6 månader. Vi vill gärna att du börjar så snart som möjligt. Vi finns i Solna Centrum.
Ansökan
För mer information om tjänsten eller för att ansöka, kontakta oss på career@trustit.se
Din ansökan ska skickas in i form av ett personligt brev och CV.
Vi behandlar ansökningarna fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Omfattning: Heltid, start fortast möjligt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trust-IT Sweden AB
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 augusti 2020
  • Ansök senast: 30 september 2020

Postadress

Solna Torg 3
SOLNA, 17128

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024