Junior supporttekniker till marknadsledande företag!

Junior supporttekniker till marknadsledande företag!

Arbetsbeskrivning

Har du ett brinnande intresse för IT och vill starta din karriär i en supportroll hos marknadsledande Addpro? Vill du anta en utmaning där det finns stora möjligheter att växa och utvecklas såväl i rollen som på företaget? Här har du chansen - ansök redan idag!

Dina arbetsuppgifter

Som supporttekniker på Addpros servicedesk kommer du arbeta med bred support som rör infrastruktur och klienter. Du kommer vara kundens första kontaktperson där du lyssnar in kundens behov och äger ärendet från start till att problemet är löst. Ärenden kommer in löpande och via telefon, mail och fjärrstyrning kan du sedan lösa problemet, själv eller med hjälp av någon av dina mer erfarna kollegor.

Supporten är öppen dygnet runt, alla dagar i veckan, detta för att alltid kunna erbjuda sina kunder den bästa servicen! Ditt team består av en mixad grupp på 14 personer och ni arbetar enligt ett rullande schema som sträcker sig 8 veckor framåt.

Exempel på arbetsuppgifter är:
- Hantera felsökningar för skrivare och nätverk
- Ta hand om klient och central infrastruktur
- Hantera traditionella servicedeskärende
- Hanterar konto- och behörighetsadministration

Under inledande period får du en anpassad utbildning till dig som individ där ditt intresse kommer att ligga i fokus. Med hjälp av en engagerad chef och kunniga kollegor kommer du att lära dig att arbeta mot kunder och med bred support.

Om företaget

Addpro ett partnerägt, expansivt kunskapsföretag som bygger digitala motorvägar och utvecklar smarta, säkra, flexibla och kostnadseffektiva IT-system. De kan nyttja sina 300 specialister som en kompetensförstärkning eller som samarbetspartner i kunders förändringsprojekt. De är idag marknadsledande inom IT och deras kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. I detta team ges du en möjlighet att utvecklas med marknadens bästa medarbetare och kundprojekt. Du får uppleva ett starkt värdebaserat företag som brinner för innovation och förändring.

På ett av Malmös absolut bästa lägen ligger det moderna kontoret där du kommer att få arbeta med positiva kollegor med mycket skratt och glädje! Här lägs stort vikt vid att ha kul på vägen, förutom gemensam frukost och trevliga After Works kommer du att kunna ta del av allt från turnering i shuffleboard till kickoff, resor med mera.

Din profil

Skallkrav:
- Grundläggande IT-kompetens från gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom till exempel: IT-tekniker eller drifttekniker
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Kännedom av Windows
- Kunskap i Office365
- Kunskap i Active Directory

Meriterande:
- Grundläggande serverkunskap
- Grundläggande Nätverksfelsökning
- Kännedom om VPN
- B körkort

Som person tror vi att du är ansvarsfull, strukturerad och serviceminded. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett stort driv för att utvecklas och du behöver trivas med att arbeta med telefonen och datorn som främsta arbetsverktyg. Självklart är du en lagspelare, du trivs i nära samarbete med dina kollegor och stöttar gärna upp när det behövs!

Om oss

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Start: 1/9 eller enligt överenskommelse
Placering: Malmö
Omfattnig: Heltid, tillsvidare
Arbetstider: Mån-Sön, skiftarbete med rullande schema

Urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 juni 2020
  • Ansök senast: 9 juli 2020

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


klienttekniker

klienttekniker

12 april 2024

Förvaltningsledare IT

8 februari 2024

Learning & Development Specialist

Learning & Development Specialist

25 januari 2024