Junior supporttekniker - vikariat

Junior supporttekniker - vikariat

Arbetsbeskrivning

Vill du få IT-hjulen att snurra i finansmarknadens centrum? Är du en IT tekniker som lockas av att jobba med utmanande arbetsuppgifter och teknik i framkant i en viktig samhällsfunktion för Sverige?
Riksgälden har ett viktigt uppdrag att säkerställa att statens finanser hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. I vårt uppdrag ingår bland annat att vara statens internbank, förvalta och finansiera statsskulden, ge statliga garantier och lån och hantera statligt stöd till banker och andra kreditinstitut. Vi arbetar med avancerade lösningar och samverkar med många externa aktörer, så som andra finansiella institut. Det ställer krav på en IT miljö som är säker, flexibel och effektiv.

Riksgäldens IT-avdelning består av fyra enheter: IT Infrastruktur, IT Service, IT Utveckling, IT Stab och består av totalt cirka 55 medarbetare. Arbetet sker i mindre verksamhets- och enhetsöverskridande team där kunskapsnivån är hög, beslut fattas snabbt och varje individ är viktig.

Här erbjuds en arbetsplats där egna initiativ och idéer uppmuntras med en stark betoning på samarbete inom och mellan teamen. Möjligheten att påverka är stor och kraven på kvalitet genomgående, samtidigt som balansen mellan privatliv och arbetliv är viktig för individens välmående

Vi erbjuder dig
I rollen som supporttekniker arbetar du med att ge första linjes it-support till Riksgäldens medarbetare. Arbetet utförs med hög servicenivå där du löser ärenden och problem själv eller med stöd av kollegorna. I arbetet ingår också installation och konfiguration av datorer, användarkonton och telefoni för nyanställda samt operativt med hårdvara. Vidare ingår att hantera ärenden via Riksgäldens ärendehanteringssystem, mail och telefon, samt även direktkontakt med våra användare. Skriva instruktioner och guider till användarna ingår också i arbetet.

Som helpdesktekniker är du IT-avdelningens ansikte ut mot affärsverksamheten och Riksgäldens användare, vilket ställer krav på god kommunikation, noggrannhet och känsla för service.

Tjänsten är ett vikariat till 2023-12-31 med start enligt överenskommelse.

Helpdeskfunktionen är bemannad mellan kl 07:30 och 17.00 vardagar, vilket innebär viss schemaläggning förekommer.

Din profil
Vi söker dig som har minst 1 års arbetslivserfarenhet, gärna inom it-support, kundservice eller liknade. Vidare ska du ha IT kunskaper från t.ex. gymnasieutbildning och ett brinnande intresse för teknik och att ge hög service.

Du ska vara mycket bra på svenska och behärska engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Du arbetar lika bra i team som individuellt och har en god social och kommunikativ förmåga.

Du ska vara mycket bra på svenska och behärska engelska i tal och skrift.

Då allt arbete inom myndigheten sker med beaktan av risk är det viktigt att du är säkerhetsmedveten och själv har integritet. Riksgälden är en statlig myndighet och det är därför av stor vikt att du har ett etiskt förhållningssätt med en hög etisk och moralisk kompass.

Övrig information
Välkommen med din ansökan med CV, personligt brev, examensbevis och relevanta betyg via www.riksgalden.se/jobb, senast den 8 januari 2022. Ange referens 2022/1078.
Vi erbjuder en visstidsantällning. Intervjuer kan komma ske löpande under ansökningstiden.

För information om tjänsten är du välkommen att kontakta Helena Tillvén, Enhetschef IT Service, tfn. 08-61352 och kring rekryteringsprocessen Paul Pedersen, HR, tfn 08-613 46 15.
Fackliga representanter är: Antonio Carrasco, Saco-S och Ricard Lalander, ST-Riksgälden som nås via växeln: 08-613 45 00.

Finansiellt innehav
Som anställd på Riksgälden har du en skyldighet att anmäla ditt innehav av finansiella instrument. För att som anställd på Riksgälden få inneha aktier i bank krävs särskilt tillstånd.

Säkerhetsklassad tjänst
Som anställd vid Riksgälden kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov. Vissa roller är placerade i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap kan därför vara ett krav.


Om Riksgälden
Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statens pengar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. Vårt kontor finns i centrala Stockholm och vi är drygt 220 anställda. Vår vision är att tillsammans göra Riksgälden till en förebild både i Sverige och internationellt. Våra värderingar präglas av öppenhet, trygghet och professionalitet i utförande av vårt arbete. Riksgälden strävar efter att vara en hållbar och attraktiv arbetsgivare, där mångfald, olika erfarenheter, kompetens och bakgrunder tas tillvara. För mer information se riksgalden.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Norström, Upplåningschef
0705485299
Jörgen Eklund, Kommunikationschef
08 613 45 95
Eva Cassel, Avdelningschef
08-613 47 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksgälden
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Jakobsbergsgatan 13
None

Postadress

Jakobsbergsgatan 13
Stockholm, 10374

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024