OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Något fantastiskt händer i Avesta!
Avesta kommun är mitt inne i ett stort utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. Med envishet, målmedvetenhet och uthållighet har vi nått våra delmål med lysande resultat. Vi är halvvägs mot vårt stora mål: År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt. Tänka annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans – vill du vara med?
Upphandlingsenheten tillhör organisatoriskt Kommunkansliet. Enheten består av en upphandlingschef, en avtalssamordnare och två upphandlare. Den annonserade tjänsten som junior upphandlare är en utökning. Vi samarbetar
med Norberg och Skinnskattebergs kommuner i upphandlingsfrågor sedan hösten 2006.
Upphandlingsenheten går en intressant tid till mötes där upphandling av e-handelssystem ska ske under 2017 och därefter implementeras. Utöver detta kommer Avesta kommun att göra stora investeringar fram till 2020. Den aktuella tjänsten är viktig vid genomförandet av dessa.
Vi tillämpar förtroendearbetstid och du har goda möjligheter att själv disponera din tid.
ARBETSUPPGIFTER
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer till en början att vara att genomföra och stötta verksamheterna med direktupphandlingar samt genomföra förnyade konkurrensutsättningar från ramavtal.
Över tid kommer komplexiteten i dina arbetsuppgifter att öka och avsikten är att du efter hand självständigt ska kunna driva egna upphandlingar.
KVALIFIKATIONER
Du ska:
- ha en gymnasial examen. Eftergymnasial utbildning är meriterande, vilket också kurser och utbildningar inom lagen om offentlig upphandling, entreprenadjuridik eller andra ämnen anknutna till entreprenad är.
- ha vana av att verka i en kommun.
-vara van att arbeta i office-paketet med avseende på Word, Excel och Powerpoint.
- ha mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande:
- om du har vana av att leda utbildningar och tala inför större grupper.
- om du har vana av att arbeta i vårt upphandlingsverktyg Visma Tendsign.
Tjänsten innebär goda möjligheter att disponera och planera sin egen tid. Det ställer krav på att du är initiativtagande, strukturerad och självgående. Relationen med beställare, näringsliv och andra intressenter är en mycket viktig komponent i vår verksamhet och du ska ha god förmåga att skapa och bibehålla relationer samt vara serviceinriktad. De frågor vi ställs inför kan vara komplexa vilket ställer krav på att du har en problemlösande analysförmåga. En grundförutsättning är att du har en hög grad av integritet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Jan Ericsson
0226-645338
HR-konsult/Rekryterare Jessica Eriksson
0226-64 50 83
Administrativ chef Göran Johansson
0226-645004
Driftansvarig Annika Sundström
0226-64 54 56
IT-chef Göran Ecström
0226-645034
Rekryteringskosult Nordstedt & Partners Kjell Nordstedt
Rekryteringskosult, Nordstedt & Partners Anna Hansson
Administrativ chef Göran Johansson
0226-64 5004
Rekryterare Mercuri Urval Jonas Karlberg
Rekryterare Jenny Lyxell
0226-6456 89