Junior upphandlare, vikariat

Junior upphandlare, vikariat

Arbetsbeskrivning

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag. 

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå. 

Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

På stadsledningskontoret arbetar närmare 120 personer och vi fungerar som stabsorgan till kommunstyrelsen. Stadsledningskontoret är navet i organisationen med många spetskompetenser. Vi ger förvaltningarna råd, stöd och service samt leder utveckling i övergripande processer inom bland annat upphandling, HR, it och ekonomi. 

Då en av våra upphandlare går på föräldraledighet söker vi en vikarie från 11 januari 2021 till 30 juni 2021 med möjlighet till förlängning. 

Arbetsuppgifter
Som junior upphandlare ansvarar du för främst för direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar men du kommer även får
göra upphandlingar av varor och tjänster enligt lagen om offentlig upphandling
(LOU). I den här rollen kommer du att arbeta mot flera av stadens
förvaltningar. Du planerar, leder och genomför direktupphandlingar, förnyade
konkurrensutsättningar och upphandlingar. Du är ansvarig för hela processen
från behovsanalys och framtagande av upphandlingsdokument till
avtalsuppföljning. Utöver detta ger du också råd och stöd i inköpsfrågor och
avtalsuppföljning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har adekvat eftergymnasial utbildning och att du har viss erfarenhet av upphandlingsarbete samt kunskap om LOU. Du behöver ha god digital kompetens och i dagsläget jobbar vi på distans vilket kräver att du är bekväm med att jobba digitalt. Vi vill att ditt hjärta klappar extra för utveckling inom upphandling och inköp och att du har en god förståelse för komplexiteten i dessa frågor. För tjänsten behöver du uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. 

För oss är din personlighet viktig. Eftersom tjänsten innebär samverkan i många olika forum, behöver du vara en självgående person, gilla att ge service samt ha god samarbetsförmåga. Du gillar att lösa problem, ta initiativ och är strukturerad i ditt arbetssätt. I Lidingö stad arbetar vi utifrån värdeorden engagerad, professionell och
initiativrik. De ger oss vägledning i hur vi vill uppfattas och agera för att
ge god service och det bästa stödet till Lidingöborna. 

Välkommen med din ansökan!

Övrigt
Individuell lönesättning. 
Tillträde 11 januari eller enligt överenskommelse till och med 30 juni 2021 med möjlighet till förlängning.

Kontaktinformation
Lena Wennerklint, Tf. upphandlingschef, 08-731 34 68

Facklig representant, nås via stadens växel, 08- 731 30 00

Arbetsplats
Stockholmsvägen 50

181 32 Lidingö

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidingö stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2020
  • Ansök senast: 29 november 2020

Besöksadress

Stockholmsvägen 50 18182 Lidingö
None

Postadress

None
LIDINGÖ, 18182

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024