Juridiskt stöd kopplat till GDPR sökes för deltidsuppdrag i Solna

Arbetsbeskrivning

Lockas du av en utmanande roll med fokus på en sprillans ny lag? Nu söker vi för kunds räkning dig som vill stötta upp myndigheten i introduceringen av GDPR, nya PUL. Du kommer att arbeta 20-40%, vilket motsvarar 1-2 dagar i veckan.

Om uppdragsgivaren:

Arbetsgivaren är en myndighet med olika fokusområden. Det fokusområde som du kommer att arbeta inom ansvarar för planering och förvaltning av miljö och fastigheter, samt hanterar trafikfrågor.

Om uppdraget:

I din roll kommer du att tillsammans med en huvudregistrator/personuppgiftsombud se över och revidera mallen för personuppgiftsbiträdesavtal utifrån SKL:s mall, samt upprätta anpassade personuppgiftsbiträdesavtal för förvaltningens upphandlade leverantörer och entreprenörer med flera. Utöver detta kan ytterligare arbetsuppgifter komma att tillkomma enligt senare överenskommelse. Vi ser gärna att du har en god analytisk förmåga och är självständig, då rollen kommer att kräva mycket självständigt arbete. Vi tror även att du trivs med samarbeten, då du kommer att arbeta tätt med huvudregistratorn/personuppgiftsombudet, samt att du är flexibel, då arbetsuppgifterna kan komma att variera. Arbetstiderna är vardagar mellan 08.00-16.30.

Dina kvalifikationer:

- Utbildad jurist eller har pågående juridikstudier där minst sex (6) terminer slutförts med godkänt resultat
- Arbetslivserfarenhet av eller genom utbildning ha inblick i dataskydds- och personuppgiftsfrågor (PUL, GDPR)
- Mycket goda kunskaper i MS Office
- Obehindrat kunna skriva välformulerat på svenska

Omfattning och tillträde:

Tjänsten avser ett konsultuppdrag på 20-40% (1-2 dagar/vecka), med start omgående som beräknas pågå under ca tre (3) månader.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, förnamn.efternamn@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.


Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbete med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 20-40% Visstid
  • Publicerat: 24 januari 2018

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Paralegal/administratör till Verahill Göteborg

Paralegal/administratör till Verahill Göteborg

10 april 2024

8 april 2024

Juristbyrå söker Paralegal/juristassistent

Juristbyrå söker Paralegal/juristassistent

24 mars 2024