Kalkylansvarig/Bid Manager

Kalkylansvarig/Bid Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du komma till ett företag där du får en central roll i företaget, där du får vara delaktig i att skapa lönsamma affärer och utveckla våra processer och där du får en nyckelroll i företagets fortsatta tillväxtresa? Då har du kommit rätt! För oss på Asteri är Lokalvård mycket mer än det du kan se med blotta ögat. Vi ser på lokalvård med stolthet, ett yrkesområde och ett sätt att bidra till en bättre värld.

Asteris syfte och framgång är att leverera kompletta och fokuserade lösningar inom lokalvård och Facility Management. Med utgångspunkt i vår yrkesstolthet och tydliga hållning för kvalitet, miljö och socialt ansvarstagande bidrar våra lokalvårdstjänster till rena, fina och inbjudande omgivningar, vilket är till glädje för båda användare, anställda och kunder. Asteri behöver nu stärka funktionen inom kalkylering i anbuden och söker därför dig som vill vara med att utveckla anbuden och stärka Asteri i anbudsförfrågningar.

Har du en analytisk fallenhet, erfarenhet av att skapa kalkyler inom lokalvård eller närliggande bransch då kan du vara den vi söker.

Om rollen

Som kalkylansvarig kommer du vara en viktig spelare med ditt bidrag till vår tillväxt genom marknadsanpassade priskalkyler för anbud/försäljning baserade på analys och empiri. Du rapporterar direkt till Sales Manager och är en del av säljteamet där du ansvarar för helheten kring prissättning och kalkylperspektivet. En viktig del i rollen är att löpande hålla dig uppdaterad med både lokala och centrala prissättningar, benchmarking av marknadspriser, omvärldsbevakning mm för att kunna argumentera för kalkylerna. I rollen ingår även löpande kontroll av nyckeltal och annan relevant information inom branschen. Du medverkar också vid site-visits när så krävs och läser och analyserar anbudsförfrågningar vid behov. Vårt huvudkontor ligger i Solna men du har möjlighet att arbeta på annan ort.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Skapa kostnads- och priskalkyler för anbud/försäljning i samarbete med säljansvarig och driftschefer
Stötta försäljningskollegor med kalkylsperspektivet
Arbeta tvärfunktionellt och samarbeta med interna funktioner i anbudsprocesser
Utmana det interna anbudsteamet när det behövs
Utveckla interna verktyg rörande prissättning
Analysera vinst- och avslagsanalyser


Asteri erbjuder dig

Chansen att vara med på en tillväxtresa i ett företag med hög trivsel och medarbetarindex
Ett företag i en platt organisation där beslutsvägarna är korta
En viktig nyckelfunktion där din analytiska sida kommer att värdesättas högt
Stolta och prestigelösa kollegor som drivs av framåtanda, utveckling och tillväxtfokus
Korta beslutsvägar där vi tar tillvara varje medarbetares potential
Möjlighet till personlig utveckling där du får stor möjlighet att påverka och utveckla din roll
En karriär med möjlighet till utveckling i ett företag med stark framtidstro


Om dig

Asteri söker dig som är analytiskt lagd och har ett sinne för detaljer, siffror och kalkyler. Du har lätt för att se struktur och processer. Du har hög kompetens i excel och har lätt för att se samband. 

Vidare ser vi gärna att du har

Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, matematik, logistik är meriterande men inget krav
Erfarenhet av att kalkylera lokalvård
Mycket goda kunskaper i excel
Erfarenhet av analys- och prissättningsarbete
God svenska i tal och skrift
B-körkort.


Om Asteri

Asteri är en av de ledande serviceleverantörerna av Facility Management-lösningar i Sverige och har sitt huvudkontor i Stockholm. Vi har nyligen blivit uppköpta av tyska börsnoterade Mutares. Det är en spännande resa som bolaget har påbörjat och målsättningen är att utveckla företaget framåt till sin fulla potential. Asteris kunder inkluderar några av de största företagen i Norden samt medelstora privata företag, hotellkedjor, butiker, myndigheter och statliga bolag inom den offentliga sektorn. Vi finns representerade i större delen av landet och våra kunder återfinns inom det privata näringslivet, offentlig sektor, statliga myndigheter och bolag samt kommunal verksamhet. Vi arbetar tillsammans med företag som är måna om kvaliteten och vill skapa en gynnsam arbetsmiljö för sina medarbetare.

Vi utlovar en spännande vardag med kompetenta och engagerade kollegor. Varmt välkommen med din ansökan.

Urval sker löpande och vi räknar med att starta intervjuprocessen under augusti.

I denna rekrytering samarbetar vi med Linus Nilsson och Mimmie Buvall på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Linus på 070-891 82 81 eller linus.nilsson@salesonly.se eller Mimmie på 076-620 29 09 eller mimmie.buvall@salesonly.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SalesOnly Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juli 2022
  • Ansök senast: 21 augusti 2022

Besöksadress

Traktorvägen 6B 226 60 Lund
None

Postadress

SVEAVÄGEN 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


23 oktober 2023

20 oktober 2023

Mötesbokare

Mötesbokare

20 oktober 2023