KAM företag till SJ AB

KAM företag till SJ AB

Arbetsbeskrivning

SJs främsta bidrag till en hållbar utveckling är att så många som möjligt väljer att resa med oss. En hållbar resa handlar om mer än bara miljö. Vi vill vara bäst på att tillgodose kundernas behov och agerar därför med ett brett samhällsperspektiv. Som hållbar tågoperatör går socialt, miljömässigt och ekonomiskt ansvar hand i hand.

Nu söker vi en driven och engagerad KAM företag som vill vara med och utveckla våra samarbeten och affär med våra företagskunder och affärsresenärer. Vill du vara med på resan att skapa framtidens SJ? Sök då tjänsten som KAM företag!

Om enheten

Tjänsten som KAM företag tillhör enheten Företagsförsäljning & Samarbete som består av sju personer och som är en del av affärsområdet Kommersiell trafik. Du rapporterar till Chef Företagskunder & Affärsresebyråer.

Rollen

Tjänsten som KAM företag är bred och varierad och innebär att bygga en personlig B2B-relation med SJs befintliga kunder men även att fokusera på att utveckla nya kunder. Som KAM företag är ditt uppdrag att öka SJs försäljning till företagskunder och affärsresenärer samt få SJs marknadsandel att växa. Rollen agerar för att i samarbete med övriga enheter inom huvudsakligen affärsområdet Kommersiell trafik säkerställa såväl strategiskt som taktiskt försäljningsarbete där SJ tar ansvar för kundrelationerna över tid och utvecklar nya sätt att genom B2B-samarbeten driva ökat affärsresande. SJ ska vara företagens och affärsresenärernas förstahandsval. För att nå våra högt ställda mål är det viktigt att hålla en hög aktivitetsnivå i bearbetningen av kunder. För att möjliggöra detta har säljteamet ett nära samarbete varför flexibilitet, prestigelöshet och teamorientering är viktiga egenskaper.

Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att:

* Självständigt bedriva ett proaktivt arbete och utveckla långsiktiga, goda och lönsamma relationer med målet att bli den utvalde leverantören för våra befintliga och potentiella kunder
* Agera kravställare internt inom SJ för att driva kundnära utvecklingsprojekt
* Vara drivande i att utveckla SJ bearbetning av företagskunder och affärsresenärer
* Driva initiativ för att öka omsättning, aktiveringsgrad och antalet affärsresenärer på SJs tåg
* Bidra till ett ökat affärsresande med SJ framför andra trafikslag.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med huvudkontor i centrala Stockholm.

Om dig

Vi söker dig som har ca 3 - 5 års erfarenhet inom försäljning B2B, marknadskommunikation och affärsutveckling, gärna från resebranschen. Du har högskoleutbildning eller annan relevant utbildning och har du erfarenhet från hållbarhetsområdet är det meriterande. Du är en utmärkt relationsskapare och har en konsultativ försäljningsapproach. Du har en mycket god förmåga att skapa, behålla och utveckla partnerskap samtidigt som du identifierar och driver nya affärsmöjligheter. Rollen kräver en god förhandlingsförmåga och ett skarpt affärssinne utan att tappa fokus på kundservice. Du är en initiativtagare som trivs med att arbeta självständigt och kan leda och driva projekt. Du har en god analytisk förmåga och visionärt tänkande och är kreativ, öppen och initiativrik. Då SJ har påbörjat sitt arbete med agila arbetssätt är det meriterande med erfarenhet inom området.

För att passa i rollen är du en trygg person med naturliga ledaregenskaper som har lätt för att skapa förtroende och energi hos andra.

Vad kan SJ erbjuda dig?

SJ är ett bolag i ständig förändring och som KAM företag får du en spännande roll i ett intressant och marknadsorienterat bolag. SJ erbjuder ett arbetsklimat som präglas av högt tempo och stort engagemang. Som medarbetare märker du tydligt att vi som arbetsgivare har ett stort fokus på miljö och hållbarhet.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar SJ med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Thomasson på 070-231 28 05 alt. katarina.thomasson@jeffersonwells.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående dock senast den 15 mars 2022. Varmt välkommen med din ansökan!

SJ vet att mångfald ger fler perspektiv och ökar SJs konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande arbetsklimat.

SJ för människor närmare varandra, varje dag.

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande - framtidens sätt att resa. SJs tågtrafik i egen regi kännetecknas av längre resor med snabb- och nattågstrafik samt regional tågtrafik mellan större städer i Sverige och huvudstäderna i Skandinavien. Den upphandlade trafiken kännetecknas av kortare tågresor mellan arbete, studier och boende inom ett län eller region. SJ är ett aktiebolag som ägs av svenska staten med uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg. Läs mer på www.sj.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsadministrationen SJ

Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJ AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2022
  • Ansök senast: 15 mars 2022

Besöksadress

Vasagatan 10
None

Postadress

Centralplan 19
Stockholm, 10550

Liknande jobb


Key Account Manager

12 juni 2024

12 juni 2024

11 juni 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

11 juni 2024