Kampanjplanerare - Sortiment

Kampanjplanerare - Sortiment

Arbetsbeskrivning

Genom marknadsanalyser och undersökningar av kunders inköpsvanor och trender utarbetar inköpsavdelningen ett önskvärt produkt- och sortimentsutbud, främst under våra egna varumärken. Här skapas förutsättningar för att vi ska kunna erbjuda våra kunder produkter av hög kvalitet till låga priser. På kampanjavdelningen arbetar vi med vårt tillfälliga sortiment samt skapar attraktiva erbjudanden med sortimentsartiklarna.


Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som kampanjplanerare arbetar du med att planera veckovisa kampanjerbjudanden av vårt ordinarie sortiment. I samarbete med våra inköpare planerar du in tillfälliga artiklar som attraherar våra kunder. Det gäller att du ha ett sinne för siffror då du kontinuerligt arbetar mot att vi når vår omsättningsplan samt andra nyckeltal.
I din roll har du många interna och externa kontaktytor som du vårdar väl. Det ingår även en del administrativt arbete i och med att olika system och listor uppdateras kontinuerligt.


Vilka erfarenheter söker vi?
Vi söker en person med hög ambitionsnivå som är strukturerad och ansvarstagande. Du har en god analytisk förmåga och när det dyker upp frågeställningar som du inte mött tidigare arbetar du lösningsorienterat och söker själv proaktivt efter information.
Du är en duktig kommunikatör som har lätt för att samarbeta med andra. Du har en förmåga att även i stressade situationer kunna bevara lugnet och leverera korrekta resultat. Du är van vid att arbeta mot deadlines och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö med snabba beslut.
Du har en högskoleutbildning, gärna inom ekonomi, alternativt några års erfarenhet av liknande arbete. Dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är goda. Kunskaper i tyska är meriterande.


Vad kan vi erbjuda?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.


Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 28 april 2020. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.


Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2020
  • Ansök senast: 28 april 2020

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Administratör till Planstöd

Administratör till Planstöd

15 maj 2024