Kampanjprojektledare

Arbetsbeskrivning

Vi på 3 tror att livet blir roligare om man upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på 3 som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Varmt välkommen till 3.

Vill du vara med på resan mot Sveriges bästa CRM-funktion? Då ska du söka rollen som Kampanjprojektledare på 3, där du tillsammans med kollegorna inom Lojalitetsavdelningen har en central roll i våra kunders upplevelse och nöjdhet. Du kommer att rapportera till chefen för Lojalitetsavdelningen, som ingår i affärsenheten Produkt & Verksamhetsutveckling. Målbilden för Lojalitetsavdelningen är att öka både lojalitet och lönsamhet, vilket mäts genom tydliga nyckeltal såsom NPS och kundtapp samt intäkt och marginal per kund.

Personen vi söker till denna roll är en person som gärna tänker nytt och som vill vara med och påverka utvecklingen av Lojalitetsavdelningen. Som Kampanjprojektledare är du huvudansvarig för planering, exekvering och uppföljning av kampanjer och direktkommunikation till våra företags- och privatkunder. Du jobbar tätt tillsammans med kollegorna på Lojalitetsavdelningen (CRM-analytiker, CRM-ansvariga, produktägare och projektledare) samt med andra avdelningar såsom Marknad, Sälj, Kundservice, Digitala Kanaler, Legal och Affärsstöd.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Projektleda strategisk och taktisk kundbearbetning vilket innefattar att utifrån affärsmål prioritera, initiera, driva och följa upp löpande kundlivscykelaktiviteter och nya lojalitetskoncept


• Leda samarbetet inom kampanjteamet bestående av dig och två kampanjanalytiker samt med CRM-ansvariga och andra avdelningar för val av kommunikationskanal, framtagande av erbjudanden, skapa kommunikation och säkra multikanalbearbetning
• Hålla ihop kampanjarbetet mellan avdelningarna på 3 samt att säkra att kundaktiviteterna är genomförbara utefter tekniska, juridiska och finansiella aspekter
• Säkerställa att projekten uppnår definierade mål samt presentera uppföljning för olika intressenter
• Löpande förbättra kampanjprocessen samt delta i och leda projekt som syftar till att öka förutsättningarna för automatisering och omni-kanalbearbetning
• Leverantörsansvar för ett antal externa leverantörer, främst tryckerier och byråer


Vi söker dig som har en examen inom ekonomi, marknad eller liknande och som har arbetat ett par år. Du har erfarenhet av att leda relationsmarknadsföringsaktiviteter och känner igen koncept som sekventiell bearbetning och triggerbaserade kampanjer. Du är skicklig på att driva frågeställningar i både projekt- och linjeform, vilket ställer krav på projekterfarenhet, ledaregenskaper och ett strukturerat arbetssätt.

Du har god förståelse för och är naturligt nyfiken på alla delar i kundresan och är van att jobba tvärfunktionellt nära andra discipliner. Erfarenhet av att kravställa i IT-projekt, försäljning, CRM-arbete med stöd av ett kampanjhanteringsverktyg, digital kommunikation och/eller e-handel är meriterande.

Som person är du engagerad, tydlig, resultatfokuserad och van att ta egna initiativ för att driva förbättringar. Rollen kräver att du trivs med att kombinera strategiskt tänk med en ”kavla-upp-ärmarna-attityd”. Du är affärsinriktad och analytisk och kan växla kreativitet med detaljer. En ödmjuk inställning och en mycket god kommunikativ förmåga är en förutsättning då du kommer att ha ett nära samarbete med olika delar av organisationen.

Vi erbjuder dig karriärmöjligheter och en central roll på en arbetsplats som utsetts till en av Sveriges bästa. Vårt arbetsklimat präglas av öppenhet, engagemang och framåtanda.

Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Följ oss på vår instagram: instagram.com/livetpa3/

Tjänsten är en tillsvidareanställning på vårt huvudkontor på Lindhagensgatan på Kungsholmen. Urval och intervjuer sker löpande.

Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Stina Fritz på stina.fritz@tre.se eller 073 543 84 28.

Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Wigh

Niklas Fehrm

Anna Eriksson

Daniel Angvik
+46735226609
Johannes Boson

Emelie Linheden

Mattias Eriksson
+46735 43 87 70
Martin Adolfsson

Maria Enocksson

Dick Sannehag

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 3 Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 31 januari 2017

Besöksadress

Lindhagensgatan 98
None

Postadress

Lindhagensgatan 98
Stockholm, 10425

Liknande jobb


10 maj 2024

Business Analyst, Solna

Business Analyst, Solna

7 maj 2024

Business Analyst

Business Analyst

1 maj 2024