OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontoret söker en person till kansliet. Du kommer bl.a. att ansvara för att handlingar registreras, diarieförs samt arkiveras. Du kommer även att ha ansvar för kommunens förtroendemannaregister, aktuella adresser och arvodesrapportering. Andra arbetsuppgifter är att hantera inkommen post samt utföra mycket service mot allmänhet, andra förvaltningar och politiker, t.ex. att plocka fram gamla handlingar och beslut. Du kommer att sköta kommunstyrelsens kallelser, protokoll, motioner och remisser. Dessa arbetsuppgifter sker ofta i nära samarbete med kommunsekreteraren. Utredningsuppdrag är också en viktig del i arbetet och även dessa sker i nära samarbete med kommunchefen och kommunsekreteraren. Du skall efterhand sätta dig in i övriga arbetsuppgifter som ingår i kommunsekreterarens uppdrag, för att vid behov kunna ersätta denne. Du är en duktig användare av MS Office-paketet och har förmåga att sätta dig in i nya system. Du har utbildning för eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du kommer att sitta på en nyckelposition i kommunhuset. Det innebär att du har du hög integritet, är flexibel och serviceinriktad.