Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

Arbetsbeskrivning

Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med ca 7 000 anställda fördelade på 600 arbetsplatser och 250 yrken. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag. Vår uppgift är att leverera god grundservice och kundnytta som skapar värde för de vi är till för, våra kommuninvånare, företagare och kunder.

Tillsammans skapar vi en attraktiv kommun där man vill bo, utvecklas och driva företag. Som anställd i Växjökommunkoncern tar du tillvara på individers olikheter, möter medarbetare och invånare med respekt och jobbar för att skapa en hållbar framtid.

ARBETSUPPGIFTER
Som kanslisekreterare har du en viktig roll i kommunens ärendeprocess som sekreterare och registrator i några av de olika beslutsorgan som kansliavdelningen har hand om. Dessa inkluderar kommunstyrelsen med dess utskott, kommunens revisorer samt några av de kommunala hel- och delägda bolagen.

Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för ärende- och beslutsprocessen för de beslutsorgan som beskrivs ovan. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att samordna beredningen av ärenden inför sammanträdena samt att planera, genomföra och protokollföra sammanträden. Kanslisekreteraren har också en viktig roll i det kontinuerliga arbetet med utveckling av ärendehandläggning, nämndsadministration och beredningsförfarandet.

Uppdraget omfattar också administrativa uppgifter kopplade till diarieföring och arkivering samt support och stöd till handläggare och förtroendevalda.

Arbetet som kanslisekreterare erbjuder självständiga arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen inom det samhällsvetenskapliga området med inriktning mot statsvetenskap och offentlig förvaltning eller annan lämplig akademisk utbildning.
Arbetet är mycket varierande och innefattar kontakt med politiker, handläggare och allmänhet vilket ställer stora krav på bemötande, samarbetsförmåga, flexibilitet och ordningssinne.

Du måste ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.

B-körkort är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Rekrytering sker löpande.

Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sven Olofsson
0470-410 04, 0470-415 00
Facklig företrädare
0470-410 00
kontaktcenterchef Anna Johansson
0470-414 03
Vision, Ulf Elm
0470-415 64
IT-arkitekt Niklas Hörling
0470-439 87
Jusek Anders Freidh
0470-416 21
Utvecklingschef Anna Karlsson
0470-415 94
Kommunikationschef Annika Svensson Predikaka
0470-79 69 69
ordförande kommunens revisorer Elsa Jönsson
0470-410 60
kommunchef Ove Dahl
0470-413 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Växjö kommun, Kommunledning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2020
  • Ansök senast: 15 november 2020

Besöksadress

Västra Esplanaden 18 35112 Växjö
None

Postadress

Box 1222
Växjö, 35112

Liknande jobb


26 april 2024

15 april 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

31 januari 2024

11 februari 2024