OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bygga framtiden inom affärsområde Special på ICA Sverige?
Vi inom Affärsområde Special inom Sortiment & Inköp är i en spännande fas som innebär att vi utvecklar våra processer och arbetssätt och satsar på nya kompetenser inom flera områden. Nu söker vi dig som vill bidra till att utveckla affärsområdet och möta framtidens behov med oss.
Specialaffären är del av ICA Sverige som både bedriver partihandel och detaljhandel.
Det här är ditt blivande jobb
I rollen som kategorichef ansvarar du för att - utifrån butiks och bolagets behov och prioriteringar, samhällstrender och konsumentens preferenser - utveckla ett kommersiellt och lönsamt sortiment inom ditt produktområde.
Inom produktområdena ansvarar du för att kunderna möter efterfrågat sortiment, med god lönsamhet i butik. Viktiga delar i tjänsten är utarbetandet av strategiska kategoriplaner och affärsplaner. Du ansvarar för sortimentsutvecklingen inom ditt produktområde, vilket bland annat omfattar att säkerställa nyhetsflöden och att driva/delta vid utveckling av nya kategori- och sortimentskoncept. Du är delaktig i att optimera försäljningsutvecklingen och lönsamhetsförbättring i butik, samt fokusera på kundens behov idag och i framtiden.
I det dagliga arbetet jobbar du tätt tillsammans med inköpschef samt närliggande funktioner såsom EMV Special, Varuflöde Special, kampanj och försäljning.
Vem är du?
För att lyckas i din roll som kategorichef tror vi att du har flera års erfarenhet av att arbeta med sortiment och inköp inom detaljhandel. Har du goda kunskaper i Oracle-baserade sortimentsplaneringsverktyg är det starkt meriterande. Du har dessutom goda kunskaper om marknadstrender och hänger med i branschens generella utveckling. Då tjänsten omfattar såväl strategiskt som operativt arbete är det viktigt att du har en helhetssyn, förmåga att prioritera samt van att arbeta strukturerat. Du är en person som är analytisk och resultatorienterad som levererar i tid och med hög kvalitet.
Du är en person som har lätt för att samarbeta inom och över funktionsgränserna. Du har även ett intresse i att bidra i utveckling av kompetens, processer och arbetssätt inom kategoriområdet. Vi ser att du har en akademisk examen inom ekonomi eller som civilingenjör alt motsvarande kunskaper förvärvade via erfarenhet.
Slutligen har du en positiv inställning samt trivs med att arbeta i en organisation som tidvis präglas av ett snabbt tempo och hög arbetsbelastning.
Kontaktinformation
Frågor om rekryteringen besvaras av rekryterare Erika Lantz Paulsen, erika.lantz.paulsen@ica.se
Placeringsort
Göteborg/Kallebäck
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 26 april 2020. Urvalet kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdag har passerats.
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.