Kategoriledare IT & Telekom, Göteborgs stad

Kategoriledare IT & Telekom, Göteborgs stad

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Drivs du av att arbeta i ett meningsfullt uppdrag där du bidrar till att organisationen gör den bästa affären? Vill du vara med och utveckla inköpsarbetet i Göteborgs Stad? Har du erfarenhet av inköp av IT & telekommunikation i offentlig verksamhet? Då är detta tjänsten för dig!


Avdelningen för inköpsstrategi är mitt uppe i det spännande arbetet med att bygga upp en organisation där kategoristyrning och inköpsanalys är grundpelare. Vi har nu kommit en bit i det bygget och söker ytterligare en kategoriledare för att utveckla inköpen inom kategorifamiljen IT & telekommunikation. Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
I rollen som kategoriledare inom IT och Telekom har du en betydande roll i den nyligen påbörjade förändringsresan där vi arbetar mer strategiskt med inköp. För dig kommer det att innebära mycket utveckling och ”byggande” - både av relationer, strategier och arbetssätt.  


Du kommer att leda och driva arbetet med att ta fram och implementera koncernövergripande inköps- och leverantörsstrategier för IT & telekommunikation. Detta gör du tillsammans ett team som består av stora köpare inom området i Göteborg stads förvaltningar och bolag. 


Arbetssättet är tvärfunktionellt och innebär samverkan och nätverkande med intressenter i Göteborgs stad samt intressenter från leverantörsmarknaden. Du stöttar och coachar verksamheten i metodik och arbetar aktivt med förändringsledning. Du är aktiv och lyhörd i dina möten med stadens verksamheter i olika forum för att förstå behov inom IT området och säkerställa att kommunkoncernen arbetar effektivt och i enlighet med uppsatta mål och strategier. 


Du ingår i stadens nätverk för kategoriledare där du ges möjlighet att utbyta erfarenheter med stadens övriga kategoriledare, få en gemensam kompetensutveckling samt bidra till att vidareutveckla processer och verktyg. Vill du veta mer om hur vi arbetar med kategoristyrt arbete inom staden? Klicka här: Här https://intranat.goteborg.se/wps/portal/int?uri=gbglnk:201811881838442



Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning samt en god förståelse för IT och digitala tjänster i stora organisationer. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Det är viktigt att du har och fortsätter att utveckla en god marknadskunskap.


För att lyckas i rollen bedömer vi att det är viktigt att du har erfarenhet av offentliga affärer gärna inom IT området. Du besitter en övergripande kunskap om offentlig upphandling och har kunskap om olika upphandlingsförfaranden. Erfarenhet av kategoristyrt inköpsarbete är mycket meriterande.


Som person har du den drivkraft och uthållighet som krävs för att leda projekt och förändring som involverar olika frågeställningar och synsätt kring allt från arbetssätt till lösningar och leveranser. Ditt mål är alltid att nå goda resultat utifrån hela stadens bästa och du har förståelse för att det kräver både anpassningsförmåga, kommunikationsförmåga, lyhördhet och respekt för andras behov och perspektiv.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-10-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling.


För information: I denna rekrytering samarbetar Göterborgs stad med Randstad. Ansvarig rekryteringskonsult är Mikaela Hutzelmann, mikaela.hutzelmann@randstad.se



Om företaget
Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 80 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg. 


Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle. 


Vårt erbjudande 
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2021
  • Ansök senast: 20 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024