OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker en supporttekniker till vår kund i Stockholm. Hos kunden jobbar 4000 samhälls- och industri utvecklare. Varje dag jobbar de för att göra en positiv skillnad, i det stora som det lilla. Det innebär att vi lyfter blicken och ser deras projekt som delar av en större helhet. Deras verksamhet är uppdelad i tre områden. Tjänster och entreprenad, fastighetsutveckling och investeringar. Inom vår tjänste- och entreprenadverksamhet projektleder, underhåller och utvecklar de hela den svenska industrin och byggsektorn. Inom fastighetsutveckling, utvecklar, bygger och förvaltar de såväl bostäder, kontor, hotell som samhällsfastigheter. Med deras investeringar vill de utveckla företag och innovationer med potential att göra skillnad för världen.
Ansvarsområden
I rollen som KCS coach kommer du att arbeta både som coach och servicedesk agent. Tiden fördelas i hälften på vardera roll. Som servicedeskagent löser du ärenden och på så sätt får du förståelse för hur man löser ärenden och samtidigt lär sig mer om kunden vilket är en förutsättning för att göra ett bra arbete som coach. Du kommer att vara KCS Coach för ca 4-6 agenter och det finns en stor utvecklingspotential för dig som känner stort engagemang för KCS och Coachning av agenter.
Du rapporterar till KCS ansvarig som även är den som är Servicedesk ansvarig. Du kommer även att samarbeta med andra roller inom Servicedesk, bl.a vår Dispatcher.
För att lyckas i rollen behöver du vara både reaktiv och proaktiv i ditt coachande.
Reaktiv när det gäller arbetsuppgifter som att ta fram statistik från ärendehanteringssystemet, ha uppföljningssamtal med agenter varje vecka. Se trender inom ärenden och per agent. Godkänna och publicera artiklar.
Proaktiv i dina arbetsuppgifter som att coacha agenterna i levande ärenden samt coacha så att agenterna kommer upp till sina mål. Sätta rutiner tillsammans med KCS Ansvarig, “peppa” agenterna i deras sociala medier och få en positiv anda i teamet tillsammans med Dispatcher. Du kommer att vara ett föredöme kring KCS för alla agenter. Driva på förändringar/hjälpa till och implementera dessa.
Kvalifikationer
Krav:
KCS Fundamental inkl certifieringen
KCS Practice (Om du inte har tagit certifieringen så måste den tas inom 1 månad)
Erfarenhet :
Minst 1 års av ledarroll inom Servicedesk
Minst 2 år som It-support/It-tekniker
Språk: Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
Som person tycker du om att coacha och hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar i olika situationer och har en hög servicenivå. Du har lätt för att kommunicera på ett öppet och tydligt sätt, arbetar självständigt samtidigt som du värderar samarbetet i ett lärande team. Du är driven och framåt, tycker om att vara med och bidra till förbättringar av processer och rutiner.
Ansökan
Vi kommer att ta emot ansökningar löpande, skicka därför in din ansökan så snart du kan innan sista ansökningsdatum.
Om du har frågor om tjänsten kontakta mari.larsson@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044