OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KEMET Koncernen är en av världens ledande leverantörer av kondensatorer för professionellt bruk och har över 10.000 anställda världen över. Kemet Electronics AB, tidigare Evox Rifa AB i Gränna har mer än 50 års branscherfarenhet och ingår sedan 2007 i Amerikanska KEMET-koncernen. Grännaenheten är specialiserat på utveckling och tillverkning av elektrolytkondensatorer främst för fordonsapplikationer. På Grännaenheten arbetar över 100 personer med utveckling, tillverkning och marknadsföring av våra produkter. Våra kunder finns över hela världen, med Europa som huvudmarknad.
Arbetsuppgifter:
I rollen som Ekonomichef kommer du ha det övergripande ansvaret för enhetens ekonomistyrning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av löpande redovisning, skatt- och momsdeklarationer, avstämningar samt analys och uppföljning av arbetet. Du kommer i rollen samordna och vara högst delaktig när det kommer till det strategiska arbetet gällande budget och prognosarbete samt samanställningar av rapporter. Vidare har du ansvaret för månads- och årsbokslut vilket ställer krav på att du som söker har tidigare erfarenhet från bokslutsarbete. Du förväntas kunna bistå med sakkunskap i redovisningsfrågor samt analys av ekonomisk data.
Rollen innebär också att du kommer vara kontaktperson och svara upp gentemot banker, revisorer, skattemyndighet etc.
Du som söker har lätt för att sätta dig in i system och har mycket goda kunskaper i Excel. Har du tidigare erfarenhet från affärssystemet Oracle ser vi det som mycket meriterande.
Din profil:
Vi söker dig som har erfarenhet och trivs med att arbeta i en internationell miljö. Du vill ha en långsiktig anställning i en nyckelroll där du kommer få vara med och påverka och utveckla. Tjänsten ställer krav på att du som person kan agera självständigt och är noggrann, strukturerad samt har lätt för att förstå ekonomiska samband. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp och har lätt för att samarbeta med andra.
Utbildning/Erfarenhet:
Vi ser att du som söker tjänsten har någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Vidare har du ett par års arbetslivserfarenhet med ovan beskrivna arbetsuppgifter.
Du kommer i rollen att använda det engelska språket dagligen vilket ställer höga krav på mycket goda engelska kunskaper i både tal och skrift.
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Lön: Månadslön. Enligt överenskommelse
Tillträde: Enligt överenskommelse med önskemål så snart som möjligt.
Din ansökan önskar vi så snart som möjligt och då på engelska, alternativt både svenska och engelska. Sista ansökningsdag är den 24/4. Ansök tjänsten via www.onepartnergroup.se
Urval sker löpande.
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup. Vid frågor gällande tjänsten kontakta Mikael Rydholm på 036-440 90 18 alt mikael.rydholm@onepartnergroup.se
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Vi är med våra 700 konsulter hittills verksamma på ett 20-tal orter, från Norrköping i norr till Karlskrona i söder. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, engagemang och erfarenhet strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern. Besök oss gärna på www.onepartnergroup.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Rydholm
0734-141684
Mikael Rydholm
Jeanette Hjalmarsson
Konsultchef Mikael Rydholm
036-4409018
0734141684
Verksamhetschef Jeanette Hjalmarsson
0729745500
Mikael Rydholm
Mikael Rydholm
0734-141684
Tommy Thelin
Mikael Rydholm
0734-141684
Marcus Ljung
0707-7766113