Key account manager

Key account manager

Arbetsbeskrivning

Key account manager

Vår kund är en global ledare inom tekniska produkter och lösningar som värdesätter sina anställdas kompetens och söker utveckla sina medarbetare. Affärsfilosofin för detta ledande bolag är att ägna talang och teknik för att skapa överlägsna produkter och tjänster som bidrar till ett bättre samhälle. Har du ett brinnande intresse för teknik och marknadsanalys? Söker du möjlighet att utvecklas tillsammans med ett globalt och tryggt företag? Då är detta en möjlighet du inte vill missa.

Om tjänsten

Som Key Account Manager hos vår kund kan varje dag komma att se annorlunda ut. I rollen ansvarar du för att utveckla försäljning av elektroniska produkter till återförsäljare och butiker, mer specifikt kommer din roll fokusera på elektroniska produkter som trådlösa hörlurar, smartwatches samt andra elektroniska assessorer. Dina primära arbetsuppgifter blir därmed att utveckla och stärka försäljning genom alla kanaler tillsammans med försäljningsteamet. Du ansvarar själv för att stärka dina produkters plats på marknaden, nå de interna mål som finns inom organisationen och att budget följs. Dina kollegor är bland annat andra key account managers samt försäljnings- och marknadsföringsteamet vilket innebär att du kommer att arbeta med drivna, sociala kollegor med ett starkt intresse för teknologi.

Arbetsuppgifter:

- Skapa solida affärsplaner i linje med de redan existerande nordiska planerna, och arbeta enligt dem.
- Ansvara för inköp, återförsäljning samt lagerhantering inom din produktkategori.
- Kontinuerligt undersöka och analysera prissättning, sortiment och konkurrens bland din produktkategori.
- Analysera marknadsdata såsom prognoser, inköp och försäljning till kund för att använda som underlag till förbättringsarbete.
- Skapa och genomföra olika marknadsföringsaktiviteter för dina produkter i syfte att öka försäljning och stärka varumärke och produkt.
- Ansvara för att marknadsföra din produkt på mässor, event eller liknande aktiviteter.


Vem är du?

För att passa in och trivas i denna roll bör du besitta ett intresse för teknologi, du bör även trivas bra i en snabbt föränderlig bransch med ett högt arbetstempo. Vidare ser vi även att du är en relationsskapande person som trivs bra med att samarbeta med dina kollegor i arbetet. Det är även av stor vikt att du är professionell i ditt arbetssätt samt att du har hög integritet, kan kommunicera väl, att du har ett analytiskt synsätt till arbetet samt att du har en god förståelse för den ekonomiska biten inom försäljning och budgetering.

Krav:

- Goda kunskaper i Excell.
- Tidigare kunskap och erfarenhet av att arbeta med elektroniska produkter.
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med försäljning, budgetering och prognos inom liknande bransch.
- Goda kunskaper i svenska och engelska.


Vad får du?

Denna roll är innebär ett högt arbetstempo och är därmed väldigt stimulerande. Har du rätt inställning och ambition finns stora möjligheter för dig att växa och utvecklas i företaget, för dig som drivs av resultat är denna roll väldigt passande då sträckan mellan idé och utförande ofta är kort. Detta i kombination med att arbeta på ett dynamiskt, organisatoriskt ledande företag inom teknikbranschen ger dig som sökande goda möjligheter till personlig och karriärmässig utveckling.

Övrig information

Detta är ett konsultuppdrag med omgående start där du blir anställd av oss på Jobzone och arbetar hos vår kund i Kista.

- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, 6 månaders konsultuppdrag med goda chanser till förlängning
- Placering: Kista


Urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.



Om Jobzone:

Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar varje dag för att bidra till att skapa framgång för individer och organisationer.

Vi gör det genom en lokal närvaro på över 50 orter i Sverige och Norge, alla med stora kunskaper om sin marknad och med ett arbetssätt som utgår från medarbetaren i fokus. Jobzone är verksamt inom många branscher och kan erbjuda en mängd karriärmöjligheter. Vilket är ditt nästa drömjobb?

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Nevenius
070-1678514

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobzone
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2022
  • Ansök senast: 6 april 2023

Besöksadress

Terminalvägen 47
None

Postadress

Terminalvägen 47
Skillingaryd, 56831

Liknande jobb


Jobba Som Account Manager

Jobba Som Account Manager

7 maj 2024

7 maj 2024

7 maj 2024