OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet.
NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. Eftersom vi gillar vårt arbete ser vi därför till att ha roligt på arbetsplatsen och självklart har vi det tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång.
Vill du vara med på vår framgångsresa?
Arbetsbeskrivning
Vi på NetOnNets företagsförsäljning står inför ett spännande uppdrag och söker därför vår nästa stjärna som vill vara med på en utvecklande och innehållsrik framgångsresa.
I vår satsning på företagsmarknaden söker vi nu en Key Account Manager med placering på huvudkontoret i Borås. Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av försäljning ute på fältet, vi tror att du arbetat med uppsökande försäljning i mellan 5-10 år. För att lyckas som vår nästa KAM krävs det att du har ett stort eget driv och är van vid att skapa din egen aktivitet. Du är en person som brinner för att göra affärer och du förstår hela försäljningsprocessen samt har den uthållighet som krävs för att bli framgångsrik i vår konkurrensutsatta bransch. Vi tror också att du är en person som har lätt för att skapa nya kontakter och att du är införstådd med att resor är en naturlig del av rollen.
Du ansvarar helt för dina kunders försäljning och utveckling, såsom förhandling, resultat, försäljningsforecast, kampanjplanering och introducera nya artiklar och sortiment.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Prospektering av nya kunder
Utveckling av våra befintliga kunders affär
Besvara upphandlingar från offentlig sektor
Säkerställa tillgång av varor inför kampanjer
En viktig spelare i den fortsatta utvecklingen av vårt framtida B2B-koncept
Traditionellt försäljningsarbete på fältet, både i Sverige men även i de andra nordiska länderna där NetOnNet har verksamhet
Önskad profil:
Ett stort eget driv/förmåga att skapa egen aktivitet
Van att arbeta med en planeringshorisont på 3-6 mån sikt
God ekonomisk förståelse för både vår och våra kunders affär
Gedigen erfarenhet av försäljning mot B2B-kunder
Erfarenhet av offentliga upphandlingar är meriterande
Idérik och en god kommunikatör
Minst en gymnasieutbildning i botten och gärna en eftergymnasial utbildning inom marknad och ekonomi
Goda kunskaper i svenska och engelska
Goda kunskaper i Microsoft Office
Innehar B-körkort
Vad kan vi erbjuda
Du välkomnas till en organisation men högt i tak och mycket frihet under ansvar där din röst blir hörd. Du blir en nyckelperson i vår framgångsrika avdelning där höga ambitioner och målsättningar är vardag. Vi sätter kunden i fokus och vi gör våra affärer tillsammans på ett enkelt, ärligt och nytänkande sätt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Placering är på NetOnNets huvudkontor i Borås. Upplysningar om tjänsten lämnas av Gustaf Pettersson (Försäljningschef B2B) som är närmsta chef på 0730-461 467. Intervjuer kommer ske löpande så tacksam om du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Stämmer detta in på dig kan vi erbjuda ett stimulerande och offensivt arbete i ett av Sveriges mest expansiva hemelektronikföretag.
Välkommen att skicka in din ansökan med tillhörande CV via länken nedan
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Avdelning Caroline Tran
070-490 9698
Christer Lindqvist
033-488 400
Pierre Skoog
033-488 400
Peter Thorell
033-488 400
Calle Flyberg
033-488 400
Johan Österberg
033-488 400
Mattias Johansson
033-488 400
Torvald Pålsson Stråe
033-488 400
Marina Davarinou
033-488 400
Mattias Johansson
033-488400