OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KGH Customs Services är Europas största och snabbast växande företag inom tulltjänster och har idag över 400 anställda. företaget är etablerat vid de viktigaste gränspassagerna i Europa och på fler platser erbjuds kunderna support dygnet runt under årets alla dagar. Med mer än 45 års erfarenhet och fokus på internationell handel och tullfrågor erbjuder KGH tulltjänster inom områdena Clearence, Consulting, HelpDesk och i-Solutions. KGH Customs Services AB söker nu en medarbetare till kontoret i Storlien där arbetsuppgiften är att administrativt sköta tullhandlingar mellan EU och Norge. Den vi söker bör ha goda språkkunskaper i engelska och helst även tyska. Då vi sätter kunden i fokus ställer vi höga krav på serviceförmåga, förmåga att arbeta i grupp och viljan att ta ansvar. Du bör klara ett högt arbetstempo samtidigt som du ska vara noggrann och ha hög arbetskapacitet. Vi erbjuder ett stimulerande arbete med god arbetsmiljö, positivt arbetsklimat och konkurrenskraftiga arbetsvillkor i en firma i mycket stark tillväxt. Vi erbjuder en god upplärning och möjlighet att utvecklas i företaget. Arbetsuppgifter: *Förtullning import/export/transitering *Kontakt med transportörer, importörer/exportörer *Kontakt med myndigheter Kvalifikationer *Förmåga att jobba självständigt och i grupp *3-årig gymnasieutbildning *Mycket god datavana *Goda kunskaper i engelska *Strukturerad och ha en hög serviceförmåga Lön Kollektiv avtal med Unionen finns