OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KGH Customs Services är Europas största och snabbast växande företag inom tulltjänster och har idag över 400 anställda. Företaget är etablerat vid de viktigaste gränspassagerna i Europa och på flera platser erbjuds kunderna dygnetrunt support under årets alla dagar. Med mer än 45 års erfarenhet och fokus på internationell handel och tullfrågor erbjuder KGH tulltjänster i affärsområdena Clearance, Consulting, HelpDesk och i-Solutions. Med anledning av ökad arbetsmängd söker KGH Customs Services AB medarbetare där arbetsuppgiften är att administrativt sköta tullhandlingar mellan EU och Norge. Den vi söker bör ha goda språkkunskaper i engelska och helst även tyska även övriga språk är meriterande. Då vi sätter kunden i fokus ställer vi höga krav på serviceförmåga, förmåga att arbeta i grupp och viljan att ta ansvar. Du bör klara ett högt arbetstempo samtidigt som du skall vara noggrann och ha hög arbetskapacitet. Vi erbjuder ett stimulerande arbete med god arbetsmiljö, positivt arbetsklimat och konkurrenskraftiga arbetsvillkor i en firma i stark tillväxt. Vi erbjuder en god upplärning. Arbetsuppgifter: *Förtullning import/export/transitering *Kontakt med transportörer, importörer/exportörer *Kontakt med myndigheter Kvalifikationer: *Förmåga att jobba självständigt och i grupp *3-årig gymnasieutbildning *Mycket god datavana *Goda kunskaper i engelska i tal och skrift *Strukturerad och ha en hög serviceförmåga