Kinnarps söker Säljare till Trollhättan

Kinnarps söker Säljare till Trollhättan

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder. Läs gärna mer om oss på www.kinnarps.se

Vi fortsätter växa och utökar nu vårt team i Trollhättan! Har du en passion för att bygga långsiktiga relationer och utveckla affärer? Vill du utvecklas i rollen som säljare hos ett bolag i framkant, med fokus på hållbarhet och miljö? Då kan det vara dig vi söker! Till vårt säljteam söker vi nu ytterligare en relationsskapande säljare. Vi erbjuder dig en tjänst hos ett attraktivt företag med starkt varumärke i en miljö där alla bidrar till arbetsglädje och framgång.




Dina arbetsuppgifter
I rollen som säljare får du möjlighet att vara med att växa och förbättra Kinnarps affär i syfte att öka marknadsandelar samt utveckla försäljningen inom Trestadsregionen. Du arbetar inom Kinnarps affärsområden: kontor, skola och vård/omsorg och kommer att tilldelas en kundbas, vilka behöver bearbetas, besökas och vårdas där fokus ligger på proaktivitet och kvalitet. Vidare kommer du även att arbeta parallellt med att finna nya kunder och affärsmöjligheter. Som säljare är det av vikt att du upprätthåller och skapar goda relationer med både nya som befintliga kunder.

Tjänsten passar dig som trivs med mycket eget ansvar och som vill vara med och påverka Kinnarps försäljning. Tillsammans med dina erfarna kollegor deltar du i förbättringsaktiviteter och utvecklar ert geografiska område med uppdraget att öka marknadsandelar och lönsamhet.

Fokus i din roll:
* Proaktiv, långsiktig bearbetning genom värdeförsäljning till befintliga kunder
* Prospektbearbetning och nykundsförsäljning
* Driva och ansvara över affären/projektet, från början till slut
* Att säkerställa- och administrera affären i företagets datorsystem, exempelvis CRM-, ritnings- och offertsystem
* Budgetansvar
* Kundvårdande aktiviteter
* Vara behjälplig i upphandlingsarbete


Din profil
Vi ser att du som söker har ett genuint intresse för försäljning och gärna några års erfarenhet av B2B. Dina kunskaper i svenska är mycket goda, både i tal och skrift samt du innehar B-körkort. Du har även goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i CRM-system samt om du har arbetat med offentliga kunder eller med försäljning inom affärsområdena kontor, skola och omsorg.

Som person är du mål- och resultatorienterad och prioriterar kvalité och långsiktighet. Du är en god kommunikatör såväl i tal som i skrift och bekväm i att hålla presentationer för kunder och andra intressenter. Vi letar efter dig med ett positivt mindset som ser möjligheter, är lösningsorienterad och har ett strategiskt tänk. För att hjälpa kunden med rätt lösning, ser vi gärna att du har en kreativ sida. Du är även organiserad och bekväm i att driva projekt och affärer med många kontaktytor såväl internt som externt.

Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringschef Malou Lundgren tel. 0733-200 880 eller skicka ett mail, malou.lundgren@premier.se. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 31 augusti 2023.

Urval och intervjuer kommer att påbörjas under vecka 34 och pågår löpande efter det. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, har vi inte möjlighet at ta emot din ansökan via e-post. Vi ber dig även att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 9 städer och är idag 450 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal, där vi matchar arbetsplatser i alla branscher med rätt kompetens. Vi erbjuder flexibla bemannings- och rekryteringslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad. Hos oss är det viktigt att vår personal har goda och sunda arbetsvillkor, vilket gynnar både kund och konsult. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar samt erbjuda våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Som vi på Premier brukar säga- vi jobbar med bra folk helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


31 maj 2024

31 maj 2024

Tjäna 50 000 SEK/M

Tjäna 50 000 SEK/M

31 maj 2024

Tjäna 50 000 SEK/M

Tjäna 50 000 SEK/M

31 maj 2024