Klient specialist

Arbetsbeskrivning

IT Service är en central funktion som levererar IT tjänster till ca 1000 användare i bolag inom affärsområdet Premium. Vi söker dig som vill vara en del av vårt team som jobbar med IT-infrastruktur. Tillsammans med övriga kollegor inom teamet så ansvarar du för att leverera IT-tjänster till verksamheten där ditt fokus är vår klientleverans.

Du kommer att ansvara för livscykelhanteringen av klienter och den tekniska infrastrukturen som används vid leveransen. Vår klientplattform är idag baserad på produkter och lösningar från Microsoft och vi eftersträvar en hög grad av säkerhet och automation. Vår inriktning är att gå mer mot molntjänster inom detta område så du blir en viktig del i det arbetet framåt.

Klientprocessen utvecklas i nära samarbete med verksamheten för att fånga behov och bidra med tekniska lösningar som motsvarar deras krav.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

- Ansvara för vår produktstandard avseende PC/MAC.
- Ansvara för förvaltning och utveckling av SCCM/Intune.
- Ansvara för och verka inom våra processer WaaS och applikationshantering.
- Ansvara för vår centrala hantering av mobila enheter i Intunes
- Driva vår utveckling mot molntjänster för klientleveransen
- Paketering av applikationer
- Driva avgränsade IT projekt och även delta som IT resurs i verksamhetsprojekt
- Proaktivt omvärldsbevaka nyheter och trender och komma med förslag på förbättringar och effektivisering.
- Vara kravställare i upphandling av teknik och projekt.
- Vara delaktig i vår Second Line Support


Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning alternativt har du förvärvat vad vi bedömer som motsvarande kompetens genom yrkeserfarenhet. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper inom produkter och tjänster från Microsoft.

Du har några års erfarenheter av arbete med klienthantering och är van att jobba i stora och komplexa IT-miljöer. Det är meriterande om du har erfarenhet av Intunes och klienthantering i denna plattform.

Som person är du ansvarstagande och gillar ordning och reda. Du tar ett stort eget ansvar och är van att driva både förvaltning och utvecklingsfrågor.

Du behärskar engelska i tal och skrift och har B-körkort då vissa resor inom tjänsten kan förekomma.

Precis som vi andra på IT Services så älskar du tekniska frågor samtidigt som du är lösningsorienterad och självklart alltid har ett stort kundfokus.

Som person har du lätt för att kommunicera och samarbeta med såväl kollegor som leverantörer och andra samarbetspartners. Du uppskattar även ett gott skratt och glimten i ögat - precis som vi andra gör på Fagerhult!

Fagerhult är ett av Europas ledande belysningsföretag med över 4 700 medarbetare i 28 länder.

Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa och energieffektiva belysningslösningar för professionella inomhus- och utomhusmiljöer. Ett brett utbud av produkter och lösningar som utvecklas med kunskap och insikt om ljusets positiva inverkan på människan i olika miljöer.

Fagerhults portfölj av tretton varumärken har samtliga starka positioner på sina respektive hemmamarknader. De har en central roll i tillväxtstrategin för att nå en större marknadstäckning och öka våra marknadsandelar

läs gärna mer http://www.fagerhultgroup.se/s...

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fagerhult
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2020
  • Ansök senast: 18 januari 2021

Besöksadress

Tegelviksgatan 32
None

Postadress

Tegelviksgatan 32
Stockholm, 11641

Liknande jobb


Engineering Manager - Data Engineering

10 maj 2024

10 maj 2024