Klientspecialist

Klientspecialist

Arbetsbeskrivning

Är du vår nästa klientspecialist med kunskap om teknisk problemlösning i en Windows klientmiljö? Hos oss får du en arbetsgivare som är mån om att du har en god balans mellan jobb och fritid och erbjuder mer semester än många andra.

Du blir en del av ett hybrid team där god stämning och stark sammanhållning utlovas och god möjlighet till kompetensutveckling. Kanske är du vår nästa kollega?

Pensionsmyndigheten är en myndighet som ligger i framkant när det handlar om teknik och utveckling. IT-avdelningen består idag av ca 350 medarbetare och växer kraftigt för att möjliggöra genomförandet av pensionsgruppens överenskommelse om långsiktigt höjda och trygga pensioner. För oss inom IT innebär detta nyutveckling under många år framöver, av ett flertal nya pensionsförmånssystem - med den senaste tekniken och arbetssätt. Som en del av vår IT-avdelning kommer du att verka i en innovativ miljö präglad av stort driv där nya idéer välkomnas.

Visionen är satt: Bäst IT för Sverige 2025!

Arbetsbeskrivning
Som klientspecialist kommer du spela en central roll i att säkerställa våra användares digitala arbetsplats, med stöd av de verktyg och tjänster som vi levererar. Du kommer arbeta proaktivt för att Pensionsmyndighetens datorer ska fungera optimalt och säkert.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer vara:

- teknisk felsökning och problemlösning
- installation, konfiguration och förvaltning av applikationer, system och klienthårdvara
- analysera, planera och genomföra tekniskt utvecklingsarbete

Du kommer ingå i ett kompetent team om 8 klienttekniker som arbetar med olika områden inom Windows klientplattform. Teamet har både gemensamma arbetsuppgifter och individuella ansvarsområden, beroende på kompetens samt vad du är intresserad av och vill utvecklas inom. Vi arbetar tätt för att lära av varann och utvecklas med högt i tak, god stämning och stark sammanhållning. Det ges även goda förutsättningar att arbeta på distans och vi ses för närvarande på kontoret (minst) en dag i veckan.

Utbildning och erfarenhet 
Vi söker dig som har:

- eftergymnasial utbildning inom relevant område, eller motsvarande kunskap förvärvad genom tidigare arbetserfarenhet
- kunskap om teknisk problemlösning i en Windows klientmiljö
- goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
- erfarenhet av Microsoft Configuration Manager (SCCM) eller liknande klienthanteringssystem

Det är meriterande om du har erfarenhet av Microsoft Group Policy Object (GPO), applikationspaketering, hårdvarucertifiering, Horizon VDI och Powershell.

Egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen behöver du självständigt kunna initiera nya uppgifter och driva dem framåt mot lösningar och resultat. Du har god samarbetsförmåga och är hjälpsam. Du har förmågan och viljan att dela med dig av dina kunskaper och föra kunskapen vidare. Du har också god problemlösningsförmåga och är analytiskt lagd.

I urvalet kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder
Ett myndighetsuppdrag som är viktigt på riktigt! En arbetsplats där vi värnar om att våra medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Vi tillämpar hybridarbetssätt med möjlighet till distansarbete och på kontoret utifrån en överenskommelse med arbetsgivare. Som statligt anställd har du även goda anställningsvillkor och ett förmånspaket med friskvård, flexibel arbetstid, lediga klämdagar samt goda semester- och pensionsvillkor.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi förbehåller oss rätten att tillämpa provanställning om 6 månader vid behov. Tjänsten placeras i Stockholm.

Vårt kontor i Stockholm ligger i Hornstull nära tunnelbanan, där vi sitter i ljusa och moderna lokaler. 

Anställningen kan komma att placeras i säkerhetsklass.

Vi jobbar kompetensbaserat i hela processen och är måna om en inkluderande, rättvis, objektiv och kandidatvänlig process. Därför ber vi dig att besvara ett antal urvalsfrågor istället för att be om personligt brev, du ska därför inte bifoga det.

Arbetspsykologiska tester eller färdighetstester kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. IT-avdelningen driver sedan en tid tillbaka ett initiativ för att öka medvetandegrad och fokus på jämställdhet.

Har du skyddade personuppgifter kontakta rekryterande chef som hjälper dig med din ansökan.

#LI-HYBRID

#VårtJobbBerörAlla

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pensionsmyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2024
  • Ansök senast: 4 juni 2024

Liknande jobb


Produktägare

Produktägare

31 oktober 2024