OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Klientenheten / Teknikavdelningen Stockholms Läns Landsting (SLL) har sedan 2009-01-01bildat en central IT-organisation, SLL IT, med uppdrag att leverera en säker och effektiv it-försörjning för SLL. Basen i den nya organisationen är de tidigare lokala IT-organisationerna vid Landstingsstyrelsens förvaltning, Karolinska universitetssjukhuset och Danderyds sjukhus AB. Vi är ca 330 medarbetare idag. Som klienttekniker på driften i SLL-IT kommer du att arbeta med central klienthantering, scripthantering, applikationspaketering och distribution. I dina ansvarsområden ingår: - drift, underhåll och utveckling av SLL-ITs PC-klientplattformar - imagehantering - policyhantering - applikationshantering och distribution Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper samt god erfarenhet inom området. Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av projektarbete samt dokumenterad kunskap om ITIL. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av AD, SCCM, Wise och App-V. Du bör ha några års erfarenhet av central klienthantering från det privata näringslivet, kommunal verksamhet eller annan relevant verksamhet, gärna från en större IT organisation. Som person är du drivande och serviceinriktad. Du trivs med att arbeta i en större organisation i ständig utveckling och med en mångfacetterad verksamhet. Det är stor fördel om du är proaktiv, noggrann och ansvarstagande. Du har också lätt för att uttrycka dig muntligt och skriftligt samt att skapa goda relationer.