Klinikassistent sökes till Ögonmottagningen, Halmstad

Klinikassistent sökes till Ögonmottagningen, Halmstad

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Som klinikassistent kommer du att vara ett administrativt stöd för klinikens chefer.

Arbetsuppgifterna omfattar huvudsakligen:

- Sekreterare till klinikens chefer


- Kalla och boka till möten, ta fram underlag och vara sekreterare vid kliniklednings- och samverkansmöten med bl.a. protokollskrivning


- Bokning av resor och konferenser


- Redaktör för vårdriktlinjer, ansvara för styrda dokument och rutiner


- Leveransgodkännare i Agresso Stöd i patientnämndsärenden och IVO- och LÖF-ärenden 

Om arbetsplatsen
Ögonkliniken är organiserad inom område 2, Hallands sjukhus. Kliniken har tre utbudspunkter, en mottagning och operationsavdelning i Halmstad, en mottagning i Varberg och en i Kungsbacka. Ögonkliniken har även slutenvårdsplatser i Halmstad på avdelning 72.

På våra mottagningar arbetar läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, optiker, ortoptister samt medicinska sekreterare, totalt 85 engagerade medarbetare som erbjuder en kvalitativ och professionell vård.

Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med omväxlande arbetsuppgifter och lärande tillsammans med kollegor som har hög kompetens och ögat i fokus. Det viktigaste för oss är patienten, hålla högsta patientsäkerhet samt att verka för ett gott och utvecklande arbetsklimat.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller har en annan för tjänsten adekvat utbildning.

Du har goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig väl både skriftligt och muntligt. Kunskaper i Officepaketet är en förutsättning samt erfarenhet av protokollskrivning.

Det är meriterande med relevant arbetserfarenhet samt erfarenhet av journalsystemet VAS, Agresso och Platina.

Arbetet kräver en hög servicekänsla, lyhördhet, flexibilitet och noggrannhet. Du kan på ett pedagogiskt sätt förmedla information och har vilja och förmåga att arbeta på ett stödjande och utvecklande sätt, du är lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att planera och prioritera i det dagliga arbetet, ser sammanhang och kan arbeta både självständigt och i team. Vidare är du trygg med att driva utveckling och förbättring och som person är du nyfiken och vill tänka nytt och proaktivt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag.

Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du trivs och utvecklas i ditt arbete.
Läs gärna mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd.

Om Region Halland


Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/

Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.


Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hallands Sjukhus
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2022
  • Ansök senast: 13 december 2022

Liknande jobb


IT-administratör till Saab

IT-administratör till Saab

10 maj 2024

Administratör

Administratör

10 maj 2024

10 maj 2024