Kollega till Kundservice

Kollega till Kundservice

Arbetsbeskrivning

Älskar du att möta människor och gillar att vara med där det händer? Tycker du det är roligt att påverka och vill vara en del av vår utveckling mot framtidens energibransch? Då har vi jobbet för dig!

Om jobbet

Du kommer att arbeta tillsammans med dina kollegor i vår kundservice för att ge våra kunder den bästa möjliga kundupplevelsen – detta genom att svara på deras frågor, lösa deras problem samt kunna erbjuda dem de tjänster Jämtkraft och dess partners har för en hållbar framtid. Vi ger dig möjlighet att vara en drivande del i vårt kundfokuserade team och vara med att utveckla nya tjänster, arbetssätt och serviceområden som våra kunder efterfrågar. Vi erbjuder dig att ta aktiv del av en bransch i förändring!

Vem är du?

För att kunna glänsa i ditt jobb tror vi att du har eftergymnasial utbildning som vi bedömer är relevant för arbetet eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt. Du har flera års arbetslivserfarenhet av att arbeta med människor, sälj och service.

Du är en stjärna på att möta och hantera kundens önskemål, frågor och krav på ett professionellt och positivt sätt i både sociala medier, i telefon och via mejl likaväl som du gärna träffar kunden i möten eller på event. Du har väldigt god kommunikativ förmåga och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och på engelska. Du har goda kunskaper i MS Office och har vana av att arbeta i flera system samtidigt.

Du är handlingskraftig, har hög arbetsmoral och har god förmåga att skapa förtroende hos både medarbetare och kunder. Du är en lagspelare med driv och du tar aktivt självständigt ansvar över dina arbetsuppgifter och kunder. Du är en glad och trevlig person som utan problem kan göra många saker samtidigt, gillar att lära dig nya saker och tillför mycket energi till din arbetsgrupp. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vilka är vi?

Kundservice 1:st line är kundens kontakt med Jämtkraft och vi möter idag våra kunder via telefon, mejl & sociala medier men även ute på event. Vi hanterar många olika frågor utifrån vår breda verksamhet, som exempelvis fakturafrågor, fjärrvärme, elhandel och elnät och vår ambition är att ge våra kunder den bästa möjliga kundupplevelsen i vår strävan att bli Sveriges bästa energipartner.

Vi vill utveckla vårt team med fler medarbetare som vill hjälpa oss att bli ännu bättre!

Jämtkraft bedriver arbete inom en samhällsviktig sektor. Anställningen kan därför innebära att du som sökande behöver placeras i en säkerhetsklass.

Placeringsort: Östersund

Anställningsform/omfattning: Tillsvidare, 6 månaders provanställning kommer tillämpas. Heltid. 

Önskat startdatum: Snarast

Vill du veta mer om jobbet?

Vill du veta mer om jobbet eller företaget är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chefer, Lisa Kärnebro Berggren, lisa.karnebro-berggren@jamtkraft.se eller 070 - 369 91 51 alternativt Charlotte Wahlstedt, charlotte.wahlstedt@jamtkraft.se  eller  072-529 49 24.

Ansökan

Ansökan och CV ska vara oss tillhanda senast den 11 maj 2020.

Referensnummer 2013 

Fackliga företrädare:

SEKO, Peter Martinsson, 063-14 93 95

Akademikerföreningen, Mikael Eklund, 063-14 92 51

Unionen, Roger Bergvall, 063-14 91 90

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jämtkraft AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2020
  • Ansök senast: 4 juni 2020

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024