Komatsu Forest söker en Servicedeskkoordinator

Arbetsbeskrivning

Komatsu Forest är en internationell koncern med huvudkontor och teknikcentrum i Umeå, Sverige.Komatsu Forest tillverkar skogsmaskiner av märket Valmet och är en av världens största skogsmaskintillverkare.Komatsu Forest har cirka 1 200 anställda och finns representerat på samtliga marknader där mekaniserat skogsbruk bedrivs.I företaget ingår två tillverkande enheter, en i Sverige och en i USA.Komatsu Forests kundkontakter världen över hanteras av egna säljbolag och återförsäljare Beskrivning av tjänsten Du kommer tillhöra vår IT-avdelning med åtta personer som stödjer vår organisation i både Sverige, Europa och övriga världen.Som servicedeskkoordinator kommer du först och främst hjälpa våra användare på ett tillmötesgående och professionellt sätt.Arbetet innebär problemlösning och service till användare av våra produkter och tjänster.Dina arbetsuppgifter kommer innefatta att ta emot, prioritera, fördela samt lösa våra användares frågor.Vidare kommer du övervaka vårt globala WAN samt hårdvara samt vidta åtgärder vid problem.Du kommer arbeta med utveckling av vår servicefunktion, ansvara för vårt servicedesksystem samt förmedla information till användarna, bland annat via intranätet. Din bakgrund Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning med inriktning IT eller motsvarande erfarenhet.Vidare bör du ha minst 2-3 års erfarenhet från teknisk IT support, gärna från större företag.Erfarenhet av Microsoft System Center och klienthantering är meriterande.Mycket god engelska i tal och skrift samt B-körkort krävs.I denna rekrytering samarbetar vi med Lernia Bemanning.Läs mer om tjänsten och skicka din ansökan via www.lernia.se.

Sammanfattning

Liknande jobb


27 maj 2024

Intresseanmälan IT och teknik

Intresseanmälan IT och teknik

24 maj 2024