Kommersiell projektledare

Kommersiell projektledare

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning söker vi nu en Kommersiell projektledare. Det här uppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill arbeta i en modern, internationell och framåtsträvande teknisk miljö.

Har du tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta med ekonomiska delar inom projekt? Ta nu chansen när vi söker en kommersiell projektledare!

Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via Unik Resurs med goda möjligheter till förlängning!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Kommersiell Projektledare ansvarar du för hantering av kommersiella frågor i leveransfasen inom Service. Som ett resultat av tillväxt inom serviceverksamheten behöver vi nu utöka gruppen. I din rollhar du en viktig roll genom hela projektfasen. Du arbetar sida vid sida med Projektledaren och ansvarar för den kommersiella hanteringen av projekten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- Skapa och hantera projekt i SAP.
- Delta i kommersiella förhandlingar med stöd från specialistfunktioner.
- Ansvara för projektbudget tillsammans med Project Manager.
- Ansvara för analyser och rapporter inom projektområdet.
- World Project Controller enligt NCM project monitoring-processen.
- Säkerställa prognoser, koordinera och genomföra kommersiella aktiviteter under genomförandefasen av ett projekt.
- Hantera garantiärenden, risker och möjligheter.
- Hantera valutafrågor.
- Tillsammans med projektledare drivande vid projektrapportering.

Din profil

Vi söker dig som har minst högskoleexamen med ekonomisk inriktning och med några års erfarenhet som projektcontroller eller motsvarande kommersiell erfarenhet. Det är starkt meriterande om du har god kunskap och erfarenhet av SAP och Microsoft Office. Du bör också ha god förmåga att uttrycka dig muntligen och skriftligen på engelska.

Som person är du självständig och tar egna initiativ och eget ansvar. Du tycker om noggrannhet och drivs av att skapa kvalitet. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs med att jobba i team.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på 073-925 25 86 eller på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2021
  • Ansök senast: 15 oktober 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Business Financial Controller

Business Financial Controller

28 maj 2024

28 maj 2024

27 maj 2024