Kommersiell projektledare sökes till Siemens

Kommersiell projektledare sökes till Siemens

Arbetsbeskrivning

Just nu söker Siemens en kommersiell projektledare som ska ansvara för den ekonomiska uppföljningen i deras projekt. Vill du arbeta i en bred roll och har en ekonomisk bakgrund? Då kan detta vara ditt nästa steg i karriären!

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
Som kommersiell projektledare på Siemens har du en viktig roll genom hela projektfasen där du tar det fulla ansvaret för alla kommersiella frågor. Dina kollegor sitter på olika platser runt om i Sverige vilket innebär självständigt arbete och stort eget ansvar. Din roll innebär stöttning i försäljnings- och genomförandefasen av projekt i att uppnå de fastställda målen och säkerställa kundnöjdhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Det fulla ansvaret för alla kommersiella- och finansrelaterade frågor.
• Månadsvis förbereda och följa upp prognoser för finansiella KPI: er.
• Skapa och hantera projekt i SAP.
• Månadsvis hantera stängningsaktiviteter och se till att projektböcker och register är korrekta.
• Stötta den nordiska affärsenhetens finanschef i finansiell prognos och uppföljning.
• Förbereda kommersiell dokumentation för regelbundna projektstatusmöten och se till att kommersiella projektdata är korrekta.
• Initiera fakturering enligt projektförlopp och avtalsvillkor.
• Stötta projektledaren i att identifiera, utvärdera, bedöma risker & möjligheter, strategier och insatsaktiviteter.


Din profil
Vi söker dig som har relevant universitetsexamen med ekonomisk inriktning. Vi tror att du har erfarenhet från roller som projektledare, controller eller motsvarande ekonomierfarenhet samt kommersiell kunskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet av SAP och Microsoft Office. Du bör också ha god förmåga att uttrycka dig muntligen och skriftligen på svenska och engelska.

Som person trivs du med att arbeta självständig, tar egna initiativ och drivs av stort eget ansvar. Du besitter analytiska förmågor och vill skapa kvalitet i din yrkesroll.

Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Johanna Sjöström: johanna.sjostrom@skill.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2021
  • Ansök senast: 23 maj 2021

Liknande jobb


28 november 2023