Kommunalrådssekreterare

Arbetsbeskrivning

Kommunledningskontoret består av förvaltningsledning, kommunledningskontor samt sju uppdragsfinansierade verksamheter. Tjänstemännen leder och utvecklar den kommunala verksamheten på politikernas uppdrag. Vi har cirka 170 medarbetare på förvaltningen. Våra avdelningar ansvarar för utveckling, personal, ekonomi, administration och kommunikation.



Arbetsbeskrivning
Som kommunalrådssekreterare arbetar du med administrativt stöd och service på kommunledningskontoret med arbetsplats i stadshuset.

Rollen innebär att vara en länk mellan medborgare och förtroendevalda, liksom mellan politik och förvaltning. Som en del av den administrativa enheten på kommunledningskontoret deltar du också i olika uppdrag och projekt som varierar över tid.

I det dagliga arbetet bistår du kommunalråden för att deras arbete ska fungera smidigt och effektivt. Du är spindeln i nätet, bevakar, förbereder och ligger steget före.

Du bokar, planerar, arrangerar och medverkar vid besök, sammanträden och mottagningar.

Du besvarar frågor från allmänhet, myndigheter, företag m.fl och handhar självständigt korrespondens och telefonkontakter.

Vid sammanträden förbereder du ärenden, kallar till mötet och skriver protokoll.

Löpande administrativa uppgifter så som inköp, beställningar, fakturahantering ingår också liksom sammanställning av uppgifter, utföra mindre utredningsuppdrag och framställa presentationsmaterial.

Kvalifikationer
Vi söker dig med akademisk utbildning som är relevant för tjänsten eller annan erfarenhet och utbildning som bedöms relevant.

Du har en utvecklad känsla för service, förmåga att vara förutseende, ta egna initiativ och kunna strukturera och prioritera olika arbetsuppgifter. Du arbetar flexibelt och hanterar stressiga situationer på ett konstruktivt sätt. Du har mycket stor integritet.

Du kan kommunicera väl på svenska och engelska och har goda IT-kunskaper.

Om Linköpings kommun

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information: www.linkoping.se

För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.

Vi är en kommun där idéer blir verklighet – därför behöver vi dig!

Övrigt

För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med MyNetwork. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).

Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.

Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Hallqvist
013-205643
Susanne Lind
013-263787
Anita Björk
013-206193
Helene de Faire, Hållbarhetschef
013-26 27 58
Anna Bjärkmar, Utvecklingsstrateg
013-20 53 10
Sonja Erlandsson
013-26 32 88
Anna Karlsson
013-205911
Birgitta Hammar, ekonomidirektör
013-20 61 36
Pär Thudeen, ekonomichef
013-20 79 50
Catarina Thuning
013-20 63 65

Sammanfattning

Besöksadress

Stadshuset
None

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


Sekreterare till enheten för geovetenskap

Sekreterare till enheten för geovetenskap

8 maj 2024

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

19 februari 2024