Kommunalrådssekreterare Linköpings kommun

Arbetsbeskrivning

Kommunledningskontoret

I en stor och innovativ kommun som Linköping har kommunledningskontoret en viktig central samordnande roll. Genom att ge service och stöd till medborgare, företag, organisationer och andra förvaltningar skapas goda möjligheter att utveckla och förverkliga idéer.

Att arbeta inom denna mångfacetterade förvaltning är att vara med och göra skillnad – att faktiskt påverka samhällsutvecklingen. De många olika uppdragen berör de flesta Linköpingsbors liv och bidrar med ett långsiktigt perspektiv till bland annat ökad social och ekologisk hållbarhet samt förbättrad tillgänglighet i samhället.

Inom förvaltningen ryms allt från framåtblickande strategiarbete, modern kommunikation och effektiv administration till ett ambitiöst arbete med kompetensförsörjning samt trygghet och säkerhet i hela kommunen. Allt det där grundläggande som behövs i en kommun som växer och utvecklas.



Arbetsbeskrivning
Som kommunalrådssekreterare arbetar du med administrativt stöd och service på kommunledningskontoret med arbetsplats i stadshuset.

Rollen innebär att vara en länk mellan medborgare och förtroendevalda, liksom mellan politik och förvaltning. Som en del av den administrativa enheten på kommunledningskontoret deltar du också i olika uppdrag och projekt som varierar över tid.

I det dagliga arbetet bistår du kommunalråden för att deras arbete ska fungera smidigt och effektivt. Du är spindeln i nätet, bevakar, förbereder och ligger steget före.

Du bokar, planerar, arrangerar och medverkar vid besök, sammanträden och mottagningar.

Du besvarar frågor från allmänhet, myndigheter, företag m.fl och handhar självständigt korrespondens och telefonkontakter.

Vid sammanträden förbereder du ärenden, kallar till mötet och skriver protokoll.

Löpande administrativa uppgifter så som inköp, beställningar, fakturahantering ingår också liksom sammanställning av uppgifter, utföra mindre utredningsuppdrag och framställa presentationsmaterial.

Kvalifikationer
Vi söker dig med akademisk utbildning som är relevant för tjänsten eller annan erfarenhet och utbildning som bedöms relevant.

Du har en utvecklad känsla för service, förmåga att vara förutseende, ta egna initiativ och kunna strukturera och prioritera olika arbetsuppgifter. Du arbetar flexibelt och hanterar stressiga situationer på ett konstruktivt sätt. Du har mycket stor integritet.

Du kan kommunicera väl på svenska och engelska och har goda IT-kunskaper.

I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Hallqvist
013-205643
Susanne Lind
013-263787
Anita Björk
013-206193
Helene de Faire, Hållbarhetschef
013-26 27 58
Anna Bjärkmar, Utvecklingsstrateg
013-20 53 10
Sonja Erlandsson
013-26 32 88
Anna Karlsson
013-205911
Birgitta Hammar, ekonomidirektör
013-20 61 36
Pär Thudeen, ekonomichef
013-20 79 50
Catarina Thuning
013-20 63 65

Sammanfattning

Besöksadress

Stadshuset
None

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


Sekreterare till enheten för geovetenskap

Sekreterare till enheten för geovetenskap

8 maj 2024

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

19 februari 2024