OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle Stadsarkiv finns under arkivmyndigheten Kultur & Fritidsnämnden i Gävle. Stadsarkivet med sex anställda, har att ansvara för kommunens arkivvård enligt offentlighetsprincipen och arkivreglementet. Våra huvuduppgifter är att främja en god arkivhantering och att bevara, vårda, tillhandahålla och levandegöra arkivmaterial. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Kommunarkivarien är chef för stadsarkivet och ansvarar för den löpande verksamheten och utvecklingsarbetet inom arkivvården. Däri ingår bl a att öka tillgängligheten och bidra till ett ökat kunnande om Gävle och dess historia, inte minst genom ABM-samarbete och användandet av moderna medier. En samlokalisering planeras mellan stadsarkivet och stadsbiblioteket. En viktig uppgift blir att planera och genomföra den förändringen. Egen budget med personal- och ekonomiansvar. KVALIFIKATIONER Akademisk examen med arkivvetenskap och historia, eller motsvarande som bedöms likvärdig. Goda IT-kunskaper framför allt om digital långtidslagring. Arbetsledarerfarenhet. Erfarenhet av verksamhet inom offentlig förvaltning är meriterande. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Personliga egenskaper som behövs är god samarbetsförmåga, vana att ta egna initiativ, förmåga att arbeta självständigt och att ha hög servicekänsla.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Utvecklingsenheten Sofia Heino
026-17 80 87
HR-konsult Helena Bergström
026-17 50 07
Vision Lena Arnberg
026-17 80 05
SACO Karin Jansson
026-17 80 47
Naturvetarna/akademikeralliansen Claes-Göran Nilsson
026-17 96 15
Förvaltningschef Mats Collin
026-17 87 74
Förvaltningschef Elisabet Jonsson
026-17 83 20
Kommundirektör Göran Arnell
026-17 80 02
HR-chef Joakim Råberg
026-17 84 96
Sandra Westman
+4618169362