Kommunikationsansvarig

Arbetsbeskrivning

Tjänsten som kommunikationsansvarig är placerad på informations- och kanslienheten som organisatoriskt ingår i kommunledningsförvaltningen. Tjänsten är nyinrättad och du kommer att ha ett nära samarbete med de kommunikatörer som redan finns på enheten.

Informations- och kanslienheten ansvarar för kommunens webbplats, intranät, personaltidning, producering av trycksaker, växel och reception, kommunens officiella e-postlåda, centralarkivet och för kommunstyrelsens ärendehantering.

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten ingår att ge råd och stöd till ledning och verksamhet om strategisk kommunikation, layout och text. Arbetet spänner över hela skalan från strategi och utveckling till produktion. Du är ett stöd i val av kanaler, analys av målgrupper, formulering av budskap och vid kontakter med media. I tjänsten ingår också att utveckla, underhålla och administrera kommunens webbplats och intranät.

Habo kommun är en attraktiv mindre kommun där vi bidrar med våra kompetenser där det behövs. I dina arbetsuppgifter kommer det därför även att ingå arbetsuppgifter av andra slag, som att medverka i den politiska ärendeprocessen och att ha en roll som sekreterare i kommunens förvaltningschefsgrupp och att arbeta ihop med kommunledningen i det dagliga arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta både strategiskt och operativt med kommunikationsfrågor, gärna inom politiskt styrd organisation. Du har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande, och du har goda kunskaper i text- och bildbehandlingsprogram och erfarenhet av publicering på webb och i sociala medier. Du har goda kunskaper InDesign och Photoshop, och gärna även i Illustrator.

Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och har ett tydligt klarspråkstänk. Du anpassar dina budskap efter målgrupp och kanal.

Utbildning i och erfarenhet av projektledning är meriterande.

ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annette Persson Sandell
036-442 80 75
Jörgen Haraldsson
036-442 80 99, 0708-48 20 99
Fackliga företrädare nås via vår växel
036-442 80 00
Bemanningsplanerare Annette Persson Sandell
036-442 80 75
Personalchef Jörgen Haraldsson
036-442 80 99, 0708-48 20 99
Kommunchef Jan-Åke Johansson
036-442 81 57
Personalchef Jörgen Haraldsson
036-442 80 99
Fackliga representanter når du genom växeln
036-442 80 00
Bemanningsplanerare Johanna Rydberg
036-442 8229
Ashur Jawadi
036-442 82 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Habo kommun, Kommunledningskontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. .
  • Publicerat: 23 augusti 2016

Besöksadress

Jönköpingsvägen 19 Habo
None

Postadress

Box 212
Habo, 56624

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024