Kommunikationsstrateg

Arbetsbeskrivning

Arbetsmarknadsverkets huvudsakliga uppgift är att skapa möten mellan arbetsgivare och arbetssökande som leder till anställning. Arbetsmarknadsverket består organisatoriskt av Arbetsmarknadsstyrelsen (AMS), 21 länsarbetsnämnder samt 325 arbetsförmedlingar. Totalt arbetar drygt 10 000 personer inom Arbetsmarknadsverket. Informationsavdelningen på AMS är nybildad och består idag av 25 tjänster. På avdelningen finns informatörer, webbredaktörer, ett pressekretariat och tidningarna Platsjournalen och Arbetsmarknaden. Vi hanterar verkets övergripande information, strategiska varumärkesfrågor, presskontakter, materialproduktion och förvaltning av de elektroniska informationskanalerna. Ett av våra viktiga uppdrag inför framtiden är att på ett bättre sätt beskriva Arbetsförmedlingens uppdrag och tydligare kommunicera med våra kunder och andra intressenter. Vi ökar nu takten och behöver få in ny kompetens. Vi söker nu en kommunikationsstrateg Du kommer att vara stöd till informationsdirektören i strategiska kommunikationsfrågor och långsiktig budskapshantering. Du bör ha bred erfarenhet, gärna av arbete på en kommunikationsbyrå samt erfarenhet av uppdrag åt organisationer och offentliga institutioner. Du är en omvärldsbevakare med intresse för samhällsfrågor och erfarenhet av mediernas villkor och mekanismer. Du har relevant högskoleutbildning i kommunikation eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Som person är du engagerad, serviceinriktad och pedagogisk i ditt samarbete med andra. Andra önskvärda egenskaper är flexibilitet och prestigelöshet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och vi eftersträvar mångfald bland personalen.

Sammanfattning

Liknande jobb

Redovisningsekonomer

28 februari 2006

6 december 2006

Ekonomibiträde

24 november 2006

11 maj 2006