Kommunikativ ekonomiassistent med sinne för ordning

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vad innebär rollen?
I den här rollen hos vår kund ingår du i ett ekonomiteam om fem personer som sköter Göteborgsområdet inom verksamheten. Du arbetar i din roll som ekonomiassistent främst med fakturering, leverantörsfakturor och avstämningar av projektrelaterade kostnader. Du kommer att skapa dig ett internt nätverk och ha kontakt med personer i verksamheten som kan behöva din stöttning kring exempelvis kontering av fakturor. Förutom kommunikation på svenska har du även viss kommunikation på engelska med Shared Service Centret.

Du kommer att ta över efter en person som ska vara föräldraledig vilket innebär att starten bör vara i september. Tjänsten utgör ett uppdrag som vår SJR-konsult under cirka 12-15 månader. Arbetet sker på heltid.

Vem söker vi?
Vi söker dig med några års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent – gärna inom fakturering eller projekt. Att du har erfarenhet av något större system är meriterande och att du är trygg i engelska är av vikt. Även god vana av Excel är viktigt.

På ett mer personligt plan är av vikt att du har sinne för ordning och noggrannhet och därmed tycker om att ha god koll på de olika flöden du ansvarar för. Även god kommunikativ förmåga är önskvärt.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Karin Fors 031-333 54 75. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 23 augusti 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024