Kommunikativ Ekonomiassistent till väletablerat bolag i Huddinge

Arbetsbeskrivning

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

SW söker för kunds räkning en driven och serviceinriktad Ekonomiassistent till kassaredovisning. Kundföretaget är ett väletablerat bolag inom bilservice och kunden har ett stort antal verkstäder runt om i landet. Du sitter med dina kollegor på huvudkontoret som är beläget på en verkstad i Huddinge. Kundföretaget är ett internationellt mediaföretag med kontor i centrala Stockholm Uppdragstiden är snarast – 2016-08-31. Tjänsten är på heltid.

Tjänstebeskrivning
I rollen som Ekonomiassistent kommer du huvudsakligen att ansvara för företagets kassaredovisning genom hantering av bland annat in- och utbetalningar samt transaktioner. Veckovis mottar du underlag från vår kunds verkstäder som består av ca ett 20-tal.Du hanterar även viss fakturering. Kontaktytorna i rollen är dels mot kollegor på olika verkstäder men även med externa parter så som kunder.

Detta är tjänsten för dig som har bred tidigare erfarenhet från en liknande roll alternativt dig, som är nyutexaminerad och arbetat extra eller under sommaren med ekonomiuppgifter.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har studentexamen från gymnasiet. Vi ser gärna att du har genomfört eftergymnasiala studier inom ekonomi alternativt att du har arbetat inom bokföring/redovisning sedan tidigare. Du är systemvan samt lättlärd i system. Du är datavan och har goda kunskaper i Officepaketet.Vi söker dig som har minst 1 års arbetserfarenhet från leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har arbetat i Marathon eftersom vår kund använder det systemet. Du är systemvan och samt lättlärd i system. Du är datavan och har goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser gärna att du särskilt goda kunskaper i Excel.

Som person är du serviceinriktad och har en utmärkt förmåga att kommunicera med kunder och kollegor. Du är noggrann, strukturerad och tar ansvar för dina processer, samtidigt är du en flexibel lagspelare. Vidare fungerar du utmärkt i såväl självständigt arbete som arbete i grupp.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Uppdragstiden är snarast – 2016-08-31. Tjänsten är på heltid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Skantz
+46 8 407 55 66
Simon Jordal
+46 84075568
Stefan Lidman
+46 8 407 55 65
Marie Bergsman
08/407 55 55
Erik Bodin
+46 84075569
Marie Bergsman
+46 08-4075555
Ulrika Eklund
+46 40 665 51 50
Carina Johnsson
+46 8 407 55 62
Frida Bjerkman
+46 08 407 55 52
Anette Skantz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Kontorstider Snarast - 2016-08-31
  • Publicerat: 13 april 2016

Besöksadress

Humlegårdsgatan 20 Box 7420
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024